مراسم تجلیل از 30 نفر از مترجمان نهج‌البلاغه عصر شنبه با حضور سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همت شهرداری منطقه 18 برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد، حجت‌الاسلام دین‌پرور ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های دینی و مذهبی شهرداری تهران گفت: نهج‌البلاغه منبع پایان‌ناپذیر از حکمت‌ها و خطبه‌های امیرالمومنین است که به زبان فارسی از دیرباز مورد توجه بوده است.

وی افزود: خطبه‌ها و نصایح نهج‌البلاغه برای همه مردم باید به‌نحوی قابل درک ترجمه شود و تجلیل از مترجمان نهج‌البلاغه که توسط شهرداری منطقه 18 برگزار می‌شود باعث تشویق و تربیت بیشتر مترجمان این کتاب بزرگ خواهد شد.

همچنین در این مراسم سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ضمن گرامیداشت مترجمان برجسته قرآن مانند علامه محمدتقی جعفری و علامه سید جعفر شهیدی گفت: مدیریت فرهنگی شهر درصدد آن است که با تجلیل از علما و فرهیختگان، جوانان را با این بزرگواران آشنا سازد.

وی عنوان کرد: ما در جشنواره شمسه - مجموعه جشنواره‌های آیینی، فرهنگی، هنری - یکی از جشنواره‌های هشت‌گانه را به نهج‌البلاغه در زندگی اختصاص داده‌ایم.

در پایان این مراسم با حضور لاله افتخاری نماینده مجلس و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصحی رئیس سازمان امور دینی شهرداری تهران از 30نفر از مترجمان نهج‌البلاغه تقدیر شد.

کد خبر 151569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز