گروه شهری: 55 طرح عمران شهری یکشنبه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران در منطقه 19 به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب پهنه جنوب‌تهران از نظر زیرساخت‌ها و سرانه‌های شهری از شمال شهر سبقت می‌گیرد.

منطقه 19

به گزارش همشهری، هزینه احداث این طرح‌ها که عمدتا کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارند حدود 40 میلیارد تومان برآورد شده است.

عبادالله فتح‌اللهی شهردار منطقه 19 در مصاحبه با خبرنگاران به تعدادی از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: ساخت قطعه یک خیابان شقایق حدفاصل تندگویان و بهمنیار، احداث 10 سرا و پاتوق محله، احداث داروخانه و درمانگاه، تعریض خیابان پونه، احداث خیابان 12 متری نوسازان، توسعه شهربازی و احداث سوله بازی، ‌احداث پارکینگ شبانه‌روزی، احداث دو خانه دوچرخه و مسیر ویژه دوچرخه از ‌جمله طرح‌هایی است که قرار است فردا با حضور شهردار تهران در منطقه 19 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بحث کاهش فاصله شمال و جنوب شهر طی 6 سال گذشته به توسعه زیر‌ساخت‌های شهری و ارتقای سطح زندگی مردم جنوب شهر تهران انجامیده است؛ به‌طوری که هم‌اکنون همه زیر ساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری وسیع اقتصادی، اجتماعی و عمرانی آماده شده است.

علاوه بر این به گفته شهردار منطقه 19 امروز پهنه جنوب تهران از نظر زیرساخت‌ها و سرانه‌های شهری نه تنها از پهنه شمالی شهر عقب نیست که جلوتر نیز هست.

فتح‌اللهی به‌عنوان نمونه به طرح‌هایی نظیر بزرگراه امام علی(ع) و یادگار امام (ره) و خطوط یک و سه مترو اشاره کرد و گفت: خط یک از تجریش تا حرم مطهر و از آنجا تا سال آینده به فرودگاه بین‌المللی ادامه خواهد یافت. همچنین خط 3 مترو نیز بزرگراه آیت‌الله سعیدی تا قلعه مرغی، راه‌آهن، چهار راه ولیعصر و مصلا را شامل می‌شود که سال آینده از اتوبان آزادگان تا چهارراه ولیعصر به اتمام می‌رسد.

وی از افزایش 5 برابری سرانه‌های فضای سبز و ورزشی منطقه 19 از سال 84 تا‌کنون خبر داد و عنوان کرد: سرانه‌های فرهنگی منطقه 19 نیز در مدت مشابه مورد اشاره 9 برابر افزایش داشته است؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون تمامی محلات منطقه دارای سرای محله هستند و 90 درصد سراها به‌خود شهروندان واگذار شده است.

فتح‌اللهی ضمن اشاره به رشد 115 درصدی ساخت و ساز در منطقه 19 و عمران و آبادانی منطقه اظهار داشت: امسال یک طرح بزرگ فرهنگی در قالب پردیس سینمایی و فرهنگی با ظرفیت 1350 نفر به بهره‌برداری می‌رسد. علاوه براین، با مشارکت بخش خصوصی طرح‌های دیگر به نام مجتمع خلیج‌فارس در دولتخواه، کوه نور در عبدل آباد و 2پارکینگ طبقاتی در مراحل نهایی خود به‌سر می‌برند.

همچنین وی گفت: در افق طرح تفصیلی سرانه هر فرد در حوزه ورزش باید 67 متر باشد که هم‌اکنون 50 درصد آن محقق شده است.

بنا براین گزارش، یکشنبه با هدف سپردن امورات محلات به دست مردم همزمان با دهه ولایت، همه مدیران محلات و هیات‌امنای محلات منطقه 19 رسما فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. شهردار منطقه 19 همچنین درباره احداث پارک مینیاتوری ایران کوچک نیز گفت: این پارک 180هکتار است که بین خیابان‌های شقایق و شهید کاظمی و بزرگراه آزادگان قرار گرفته که مطالعات این طرح نهایی شده است و در حال مذاکره برای توافقات ملکی هستیم.

کد خبر 151568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز