همشهری آنلاین: رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اختصاص یک هزار و600 میلیارد ریال اعتبار برای وام شهریه دولتی در سال جاری، گفت: سهم وزارت بهداشت از این وام 64 میلیارد ریال است و این مبلغ پاسخگوی متقاضیان نیست.

فرهاد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سهم وزارت بهداشت از وام شهریه دولتی 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: علی رغم این افزایش این میزان پاسخگوی نیازهای متقاضیان نیست و راضی نیستیم.

وی با اشاره به پرداخت شهریه 8 تا 12 میلیون تومان در هر ترم توسط دانشجویان، تصریح کرد: با توجه به شهریه‌های بالا و افزایش تعداد دانشجویان این مبلغ اعتبار کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه میزان تقاضای دریافت وام شهریه بیش‌تر از اعتبار تخصیصی است، خاطرنشان کرد: کلیه دانشجویان حدود 100 میلیارد تومان شهریه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان تقاضاهای دانشجویان حداقل معادل 10 میلیارد تومان برای دریافت وام شهریه است، اظهار کرد: اعتبار ابلاغی 64 میلیارد ریال است که در نهایت می‌توان به فقط 6 درصد شهریه‌های پرداختی وام پرداخت کرد.

رییس صندوق رفاه وزارت بهداشت با بیان اینکه براساس ابلاغیه وزارت اقتصاد، مقرر شده است که 50 درصد از اعتبارات تخصیصی وام شهریه از سال 85 تا 88 و 100 درصد از اعتبارات تخصیص داده شده از سال 89 به بعد به صورت تنخواه در صندوق‌های وام گیرنده باقی بماند، اظهار کرد: این موضوع موجب خود کفا شدن صندوق رفاه دانشجویان می‌شود البته با توجه به رشد شهریه دانشجویان، خودکفا شدن صندوق بسیار زمانبر است.  

کد خبر 151486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز