همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز واگذاری مسکن مهر متاهلین از مهرماه، گفت: واگذاری مسکن مهر در شهرستان‌ها زودتر از تهران انجام می‌شود.

غلامرضا خواجه سروری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزیرعلوم شخصا پیگیر اجرایی شدن طرح مسکن مهر متاهلین است، گفت: کلیات این طرح نیز در وزارت راه و شهرسازی تصویب شده است و در حال برنامه‌ریزی در مورد جزئیات آن هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه مشترک با حضور مسئولان صندوق رفاه دانشجویان و معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم در خصوص اینکه چگونه می‌توان واگذاری مسکن مهر را یک امتیاز برای دانشجویان تلقی کرد، اظهار کرد: باید امتیاز و تسهیلاتی برای دانشجو در نظر گرفته شود تا دانشجویان مشغول به تحصیل و دانشجویانی که قاعدتا شاغل هم نیستند و درآمد کمی دارند و یا اصلا ندارند، بتوانند از این امتیاز استفاده کنند.

خواجه سروی با اشاره به انجام بررسی‌های اولیه این طرح، اظهار کرد: امکان واگذاری مسکن مهر در وسعت کمتر در شهرستان‌ها زودتر از تهران وجود دارد البته امکان واگذاری مسکن مهر در تهران هم وجود دارد؛ اما برخی مشکلات ساختمانی مثل آب، برق، گاز و غیره وجود دارد.

معاون فرهنگی وزیر علوم درمورد نحوه و میزان ضمانت وام دانشجویان برای اخذ مسکن مهر، گفت: پس از ثبت نام، طرف حساب صندوق رفاه دانشجویی است که قطعا این مسئله برای دانشجویان تسهیل می‌یابد.

وی با بیان اینکه دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی در اولویت مسکن مهر دانشجویی قرار دارند، افزود: دانشجویان برای اخذ واحدهای مسکونی رده‌بندی می‌شوند.  

کد خبر 145600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز