پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسلمانان باید ید واحده باشند، نه اینکه مثل کشور‌های عربی، بجای دفاع از ملت‌ها، به دنبال ماجراجویی کشور‌های غربی بروند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی در نهمین همایش تجلیل از بانوان قرآن ‌پژوه در مرکز همایش‌های برج میلاد، قسط و عدل را از دیگر تعاملات قرآنی دانست و گفت: اگر عدالت به عنوان رکن وجود نداشته باشد استقرار جوامع بر هم می‌خورد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در انقلاب‌های منطقه، امریکایی‌ها سعی می‌کنند ضمن ارائه تحلیل‌هایی، بر حاشیه سوار شوند، نه بر متن؛ چون نمی‌خواهند بپذیرند که ظلم کرده‌اند.

آقای لاریجانی اظهار داشت: بیش از 30 سال پیش ملت ایران انقلاب کرد که یکی از دلایل این انقلاب، ظلم و ستم امریکایی‌ها به ملت ایران بود و اکنون همین شرایط برای مصر به وجود آمده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امریکایی‌ها تصور نکنند که با قشون‌کشی به بحرین و چراغ سبز برخی کشور‌ها می‌توانند شرایط را تغییر دهند؛ مردم بحرین با این وضع آبدیده‌تر می‌شوند.

آقای لاریجانی تصریح کرد: نظام عالم بر اساس عدل است، لذا اگر سیاستمدارانی راه کج بروند و از عدالت خارج شوند، این سنت الهی است که در همین دنیا عقوبت می‌بینند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط رژیم قذافی در لیبی گفت: قذافی که مد لباس راه انداخته بود و هر روز با یک لباس ظاهر می‌شد، زمان دستگیری لباس بر تن نداشت و با وضع تحقیرآمیزی دستگیر شد.
وی افزود: این سنت الهی است که وقتی سرمایه عالم اسلام مثل امام موسی صدر را در وضع مبهم نگه می‌دارید، مجبورید که با این وضع از دنیا بروید.

لاریجانی عقلانیت را موضوع مهمی در تعالیم قرآنی برشمرد و گفت: تمدن امروز غرب از عقل بهره می‌جوید، البته این عقلی است که از امیال پوشیده شده و در واقع عقلِ محدود‌شده است.

وی افزود: عقل در پناه دین به کمال می‌رسد، یکی از علل عقب‌افتادگی در کشور‌های اسلامی، میزان تحرکی است که باید در بهره‌مندی از عقل داشته باشند.

رئیس مجلس گفت: زمانی قافله تمدن اسلامی قافله پیشرو در علم و حکمت بود که در چند قرن دچار فترت شد، اما امروز در عصر رجوع به سر می‌بریم.

وی افزود: اگر انقلاب‌های منطقه نیز می‌خواهند پایدار بمانند، باید به مفاهیم قرآنی چنگ بزنند، سرافرازی ملت ایران در مقابل سنگ‌اندازی‌های دشمن به علت بهره‌جویی از عقل و بومی‌سازی فناوری‌هاست.

آقای لاریجانی توجه به عقلانیت، عدل و عقل را سرمایه‌ بزرگی برای کشور دانست و تصریح کرد: تا وقتی که در این دالان حرکت کنیم، شگرد‌های غربی‌ها مثل کف روی آب خواهد بود؛ آنها صدای بلندی دارند، اما نمی‌توانند در برابر کسانی که با حقیقت ایستاده‌اند، مبارزه کنند.

وی افزود: امروزه در عصری به سر می‌بریم که نوعی شیدایی در قبال معارف و فکر اسلامی به وجود آمده است و حتی کشور‌های غربی به روش ملت‌های اسلامی تأسی می‌کنند.

کد خبر 151352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز