چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به آب گرفتگی معابر در 19 استان کشور هشدار داد.

باران سیلاب آبگرفتگی آب گرفتگی

به گزارش ایسنا، بر این اساس در روز پنجشنبه به سبب شدت بارش باران و برف در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، غرب فارس و شمال بوشهر آبگرفتگی معابر عمومی و در مناطق سردسیر استان های حاشیه غربی دریای خزر، اختلال در تردد جاده‌ای رخ خواهد داد.

more  استان‌های ایران در یک نگاه

 از عصر شنبه و طی روز یکشنبه در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم، تهران، البرز، قزوین و غرب اصفهان به سبب بارش متناوب باران و برف،‌ آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

 این شرایط در روز دوشنبه در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استانهای خوزستان، مازندران و خراسان رضوی نیز رخ می‌دهد

 از سوی دیگر، مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به آغاز بارش باران در تهران و ادامه بارش‌ها تا صبح پنجشنبه در پایتخت گفت: موج جدید بارش‌ها در تهران از بعدازظهر شنبه آغاز می‌شود.

 مهندس محسن جباری افزود: بارش باران در تهران تا صبح پنجشنبه به صورت متناوب و پس از آن تا بعدازظهر این روز به صورت پراکنده ادامه دارد.

 وی با اشاره به این که موج جدید بارش‌ها از بعدازظهر شنبه مجددا در تهران آغاز می‌شود و تا یکشنبه به صورت متناوب ادامه دارد تصریح کرد: بر این اساس در برخی نقاط پایتخت و در برخی ساعات احتمال بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی وجود دارد که بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان این که برای روز دوشنبه هفته آینده آسمان تهران نیمه‌ابری و سه‌شنبه صاف پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: الگوهای دمایی نیز نشان می‌دهد تا روز دوشنبه تغییرات خاصی در وضعیت دمایی تهران رخ نمی‌دهد ولی از دوشنبه تا پایان هفته کاهش دما را در تهران خواهیم داشت که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در پایتخت به زیر صفر هم برسد.

کد خبر 151280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز