همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز مجلس عضویت ایران در اتحادیه جهانی بهره برداران هسته ای را اصلاح کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۳ آبان) مجلس شورای اسلامی ماده واحده عضویت ایران در  اتحادیه بهره برداران هسته ای اعاده شده از سوی شورای نگهبان را با ۱۰۲ رای موافق و ۳ رای مخالف تصویب کردند. عدم انضمام اساسنامه مصوب مجلس مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود. که مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

با این مصوبه، مجلس به دولت اجازه داد در "اتحادیه جهانی بهره برداران هسته‌ای" به شرح اساسنامه پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند.

در مصوبه دیگری، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی گاز که اعاده شده از شورای نگهبان بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به منظور تأمین نظر این شورا با اصلاحاتی به تصویب رسید..

شورای نگهبان به دلیل عدم انضمام اساسنامه مصوب مجلس، به این لایحه ایراد گرفته بود.

به موجب این مصوبه، به دولت اجازه داده شد در "اتحادیه بین‌المللی گاز" به شرح اساسنامه پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند.

در تبصره این ماده واحده مقرر شد اعمال ماده ۱۶ این اساسنامه در خصوص جمهوری اسلامی ایران با رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نمایندگان مجلس با 129 رأی موافق،‌ ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن علنی، این لایحه را به تصویب رساندند.

 

کد خبر 151131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز