گروه ورزش: آخرین تمرین تیم ملی پیش از سفر به منامه صبح سه‌شنبه در حالی برگزار شد که بارش برف اجازه نداد ملی‌پوشان به زمین چمن بروند و به ناچار در سالن تمرین کردند. تیم ملی قرار است ساعت 10:50 چهارشنبه به سوی دبی پرواز کند و ساعت 16:30 هم دبی را به مقصد منامه ترک می‌کند.

فوتبال

آخرین تمرین تیم ملی در تهران، نخستین تمرین نکونام هم محسوب می‌شد. کاپیتان تیم ملی پس از بازی اوساسونا مقابل رئال که با برتری 7 بر یک تیم مادریدی به پایان رسید، به تهران بازگشت ولی کی‌روش ترجیح داد که او به‌دلیل خستگی در تمرین دوشنبه شرکت نکند.

همچنین در پایان تمرین سه شنبه چند نفر از بازیکنان تیم ملی در مصاحبه با خبرنگاران شرکت کردند ولی کی‌روش حاضر به مصاحبه نشد. به‌نظر می‌رسد که این روزها تمام تمرکز سرمربی تیم ملی به دو بازی خارج از خانه متوالی به‌ویژه بازی حساس روز جمعه است.

او در روزهای اخیر تلاش زیادی داشته تا انگیزه بازیکنان را برای این بازی بیشتر کند و نگران است که آنها با توجه به برد 6 بر صفر بازی رفت، مغرور شوند.

کی‌روش برای این بازی علی کریمی و خسرو حیدری دو بازیکن اصلی‌‌اش را در اختیار ندارد و احتمالا از مجتبی جباری و حسین ماهینی به جای آنها استفاده می‌کند.

علیرضا حقیقی، دروازه‌بان سوم تیم ملی در پایان تمرین دیروز درباره بازی با بحرین و اندونزی گفت: «غیر از دو، سه بازیکن مصدومی که همراه تیم ملی نیستند، همه چیز مهیاست تا تیم ملی بتواند در دو بازی آینده مقابل بحرین و اندونزی پیروز شود. ما با همین نفرات هم می‌توانیم نتایج لازم را مقابل بحرین و اندونزی بگیریم و دست پر از این کشورها خارج شویم. قطعا بحرین برای باخت به ایران مقابل تیم ما قرار نمی‌گیرد. هرچند آنها در بازی رفت 10 نفره شدند و در نهایت با 6 گل باختند اما تیم خوبی دارند و مطمئن هستیم فوتبال قابل‌قبولی را در بازی برگشت به نمایش می‌گذارند اما ایران می‌تواند این تیم را در دیدار برگشت هم شکست دهد.»

بازگشت سالمین به تیم ملی بحرین

‌در آستانه بازی حساس روز جمعه در منامه، تمرینات تیم ملی بحرین هم با هدایت پیتر تیلور انگلیسی ادامه دارد. این تیم روز جمعه در یک بازی دوستانه توانست کویت را با یک گل شکست دهد و بعد از استراحتی سه‌روزه تمریناتش را از دوشنبه شب شروع کرد. فهرست 26 نفره بحرین، دیروز با بازگشت عبدالله اسماعیل‌عمر که در نوشاتل زاماکس سوئیس بازی می‌کند، تکمیل شد. البته قرار است امروز دو یا سه بازیکن خط بخورند تا اعضای تیم بحرین به 23 یا 24 نفر برسند.

اما مهم‌ترین خبر در اردوی بحرین بازگشت محمد سالمین، کاپیتان تیم است و او پس از غیبت در سه بازی دور رفت مرحله گروهی، مقابل ایران نخستین بازی‌‌اش را در این مرحله برگزار می‌کند. بحرینی‌ها که دور رفت را با شکست سنگین 6 بر صفر در تهران به پایان بردند، امیدوارند که در دور برگشت با سالمین نتایج بهتری بگیرند. تمرینات بحرین از امروز و همزمان با ورود کاروان تیم ملی ایران به منامه پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

بحرینی‌ها بلافاصله پس از بازی با ایران، باید راهی دوحه شوند. بازی رفت بحرین با قطر با تساوی بدون گل به پایان رسید و به‌نظر می‌رسد بازی برگشت برای دو تیم عربی حکم مرگ و زندگی را داشته باشد.

کد خبر 150653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز