درحالی‌که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار است فردا در مورد محمد نصرتی و شیث رضایی حکم نهایی را صادر کند، باشگاه پرسپولیس این دو بازیکن خاطی را بابت اتفاقاتی که در بازی با داماش افتاد، به‌طور سنگینی جریمه کرد.

فوتبال

مسئولان پرسپولیس پس از بررسی این اتفاقات در نهایت حکم نصرتی و رضایی را صادر کردند و به گفته محمد رویانیان، این باشگاه رضایی را اخراج کرد و نصرتی هم تا پایان نیم فصل اول از همراهی پرسپولیس محروم است. رویانیان درخصوص احکام 2 بازیکن پرسپولیس می‌گوید: «از آنجایی که باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس بر مبنای اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ‌محوری استوار است، پس به هیچ عنوان رفتار زشت 2 نفر از بازیکنان در دیدار برابر داماش را بر نمی‌تابد. بنابراین به دور از جنجال و غوغاسالاری تصمیم نهایی در مورد چگونگی برخورد با این افراد اعلام می‌شود.» او ادامه می‌دهد: «آقای شیث رضایی به‌دلیل وارد ساختن لطمه مادی و معنوی به باشگاه و انجام حرکات خلاف شئونات اخلاقی و حرفه‌ای با کسر مبلغ300 میلیون تومان از کل قرارداد، جریمه و همچنین از باشگاه پرسپولیس اخراج می‌شود. آقای محمد نصرتی هم به‌دلیل وارد ساختن لطمه مادی و معنوی به باشگاه و انجام حرکات خلاف شئونات اخلاقی و حرفه‌ای با کسر مبلغ 250 میلیون تومان از کل قرارداد جریمه شده و به‌دلیل حسن‌سابقه و زحماتی که در عرصه فوتبال کشیده است و همچنین درخواست تعداد زیادی از پیشکسوتان فوتبال و هواداران، محرومیت کامل او به محرومیت تا پایان نیم‌فصل تبدیل شد.»

رویانیان در مورد بررسی این پرونده می‌گوید: «در روزهای گذشته به‌رغم شرایط و جو سنگینی که حاکم بود، تصمیمی نگرفتم و به‌خودم این فرصت را دادم تا در فضای آرام و با رعایت اخلاق و به دور از هوای نفس به وظیفه قانونی خود عمل کنم. در تیم بزرگ پرسپولیس همواره ارزش‌ها و اخلاق حرفه‌ای حاکم بوده است؛ ارزش‌هایی که مجموعه پرسپولیس مبلغ آن بوده و مفاخری همچون علی پروین، علی دایی، کریم باقری، حمید استیلی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی محصول آن هستند. در هفته گذشته به دور از جو حاکم، مشورت‌های بسیاری با افراد آگاه، دانا، صادق و خیراندیش داشتم تا بتوانم اصلح‌ترین تصمیم را به‌عنوان مدیرعامل بگیرم.»

بیانیه تیم ملی

باشگاه پرسپولیس در حالی حکم این دو بازیکن را اعلام کرده که خیلی‌ها در انتظار رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هستند. نکته جالب این است که در روزهای اخیر برخی از شخصیت‌های فوتبالی از محمد نصرتی بازیکن سابق تیم ملی دفاع کرده و خواستار تخفیف مجازات او شده‌اند. در این میان تمامی بازیکنان تیم ملی که در حال حاضر در اردو هستند نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای سوگند یاد کردند که حرکت نصرتی تعمدی نبوده است. در قسمتی از بیانیه بازیکنان تیم ملی آمده است: «ما بازیکنان تیم ملی که روزها و شب‌های بسیاری را کنار یکدیگر گذرانده‌ایم، وظیفه خود می‌دانیم در این برهه که هجمه سنگینی علیه یکی از بازیکنان باسابقه، مؤثر و خوش‌اخلاق تیم ملی ایجاد شده، با شناختی که از آقای محمد نصرتی داریم، سوگند یاد کنیم که در جریان اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش تعمدی در کار نبوده است. نصرتی حتی در محافل بسیار خصوصی و به هنگام شوخی‌های خودمانی مرتکب حرکات خارج از عرف نشده است. یادمان نرود 6 سال قبل تیم ملی ایران با گل او به بحرین پس از سال‌ها به‌صورت مستقیم به جام جهانی صعود کرد. انتظار داریم اکنون در آستانه دیدار ایران و بحرین، سوگند بازیکنان تیم ملی ایران نادیده گرفته نشود.»

جدا از بازیکنان تیم ملی، جمعی از پیشکسوتان ورزش هم با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان، درخواست کردند از آنجا که نصرتی تا قبل از اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش هیچ مشکل اخلاقی نداشته، این بازیکن بخشیده شود و بار دیگر به فوتبال بازگردد. در میان امضا‌کنندگان این نامه نام افرادی چون امیر قلعه‌نویی، حمید سوریان، غلامرضا زادمهر، پرویز کماسی، محمد پنجعلی، هادی ساعی، منصور پورحیدری، ستار همدانی، جواد ‌الله‌وردی و محسن کاوه به چشم می‌خورد.‌

کد خبر 150285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز