کارلوس کی‌روش که بعد از پیروزی تاریخی تیم ملی مقابل بحرین به اروپا سفر کرده بود، اکنون در تهران به سر می‌برد و طبق برنامه، دور جدید تمرینات تیم ملی از امروز شروع خواهد شد.

تیم ملی

سرمربی پرتغالی تیم ملی در این سفر قرار بود با اشکان دژاگه دیدار کند و حتی گفته می‌شد مهاجم وولفسبورگ در مسابقه برگشت تیم ملی با بحرین حضور دارد اما دژاگه در آخرین فهرست تیم ملی جایی ندارد. کی‌روش در این رابطه به ایسنا می‌گوید: «دژاگه را ندیدم چون قبلا بررسی‌های لازم را درباره او انجام داده بودم. چند بازیکن ایرانی دیگر را تحت نظر گرفتم اما در مجموع کارم درباره آنها هنوز تمام نشده است. باید ارزیابی بیشتری درباره کیفیت این بازیکنان داشته باشم.» سرمربی تیم ملی ادامه می‌دهد: « در حال حاضر از بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند، رضایت دارم. وضعیت آنها خوب است. دعوت از بازیکنان جدید منوط به ارزیابی بیشتر ماست.»

کی‌روش در دور رفت مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی عملکرد موفقی داشت؛ به‌خصوص اینکه تیم ملی با او 6 گل به بحرین زد. او معتقد است: «ذهن من کاملا معطوف به بازی برگشت بوده و نتیجه بازی رفت را فراموش کرده‌ام. پیروزی 6 بر صفر در فوتبال کم اتفاق می‌افتد و یک نتیجه عادی نیست. حتی بحرینی‌ها به‌خاطر آن شکست سنگین، سعی می‌کنند بهتر از گذشته تیم‌شان را آماده بازی برگشت کنند و مصاف با ایران را یک مسابقه عادی ندانند. ما با تمام قدرت، تمرکز و تعهد بالا به مصاف آنها می‌رویم. البته وقتی برای استراحت کردن نداریم. من را همه می‌شناسند و می‌دانند که‌ همیشه دنبال پیروزی‌ها و خواسته‌های بیشتری هستم.» شاید بیشترین انتقادی که به کادر فنی تیم ملی مطرح شده، سفر نکردن کی‌روش به شهرستان‌ها باشد.

سرمربی تیم ملی اما چنین انتقادی را نمی‌پذیرد؛ «ما باید واقع‌بین باشیم. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تمام بازی‌ها را تا جایی که ممکن است، پوشش دهیم. اگر من بروم اصفهان و بازی سپاهان و ملوان را ببینم، می‌توانم یک بازی ببینم درحالی‌که اگر در دفترم باشم، می‌توانم 3 بازی ببینم؛ 2 تا را از تلویزیون ببینم، عصر هم مثلا بروم بازی استقلال مقابل مس را ببینم.» عده‌ای گفته‌اند کی‌روش و دستیارانش از سفر با هواپیماهای ایرانی هراس دارند و کی‌روش اضافه می‌کند: «اصلا با این قضیه موافق نیستم. وقت من خیلی با ارزش‌تر از اینهاست که بخواهم درباره این مسائل صحبت کنم، چرا که وقتم کاملا در اختیار تیم ملی است. فکر می‌کنید سرمربی تیم ملی اسپانیا بیشتر وقتش را کجا می‌گذراند؟ آیا در ورزشگاه ختافه؟ نه. او بیشتر بازی‌های رئال مادرید و بارسلونا را تماشا می‌کند. در انگلیس هم که قضیه فرق می‌کند، چون تیم‌های مطرح انگلیسی بازیکن انگلیسی زیادی ندارند.»

کارلوس کی‌روش اما نسبت به تیم ملی حساسیت زیادی نشان می‌دهد و کاملا احساس مسئولیت می‌کند. او می‌گوید: «زمانی که ایران را ترک می‌کنم دوست دارم میراثی از خودم برجای بگذارم که مربی بعدی نقطه شروعی بهتر از نقطه شروع من داشته باشد. بعد از 32 سال کار کردن در فوتبال و داشتن 58 سال سن، در موقعیتی هستم که اگر به‌نظرات من احترام گذاشته و برنامه‌هایم پذیرفته شود، می‌مانم. در غیراین صورت شرایط کار کردن برای من فراهم نیست. سایت فیفا تیم ملی فعلی را با نسل طلایی فوتبال ایران که به جام جهانی 98 رفت مقایسه کرده و سرمربی تیم ملی می‌گوید: «از اینکه چنین نظری ابراز شده بسیار خوشحالم اما کار زیادی پیش رو داریم. امیدوارم تیم المپیک به رقابت‌ها بازگردد. از آنها می‌خواهم اگر امکان دارد تصمیم بگیرند که ایران به رقابت‌های مقدماتی المپیک بازگردد. اگر فیفا معتقد است نسل طلایی اکنون در اختیار من قرار دارد باید دقت کند که آینده نسل طلایی در گرو آنها و تصمیمی است که درباره تیم امید می‌گیرند.» مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان به‌زودی در ماه‌های آینده برگزار می‌شود و کی‌روش اضافه می‌کند: «فیفا با ارسال نامه‌ای از مربیان می‌خواهد که رای‌شان را اعلام کنند. هنوز نامه‌ای برای من ارسال نشده، اما لیونل مسی رای من است.»

23 بازیکن از امروز در اردو

روز گذشته 23 بازیکن به اردوی جدید تیم ملی برای دیدار با بحرین و اندونزی دعوت شدند. اسامی بازیکنان دعوت شده عبارت است از: مهدی رحمتی، شهاب گردان، علیرضا حقیقی، هادی عقیلی، جلال حسینی، پژمان منتظری، مازیار زارع، خسرو حیدری، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، احسان حاج‌صفی، جواد نکونام، علی کریمی، محسن مسلمان، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، پژمان نوری، محمدرضا خلعتبری، کریم انصاری‌فرد، محمد قاضی، جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی و میلاد میداوودی. بازیکنان دعوت شده باید ساعت 11:30 صبح امروز خود را در محل هتل المپیک به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.

کد خبر 149992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز