سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

آندرانیک تیموریان متعصبانه تیم ملی والیبال ایران را دوست دارد. وقتی با آندو در مورد مقایسه کارلوس کی‌روش و ولاسکو حرف می‌زنیم، از لحن حرف‌های او و همچنین جملاتی که به کار می‌برد مشخص است که جدا از فوتبال، بازی والیبال را هم دوست دارد.

فوتبال - تیموریان

 او معتقد است:«ولاسکو با قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در آسیا کار بسیار بزرگی انجام داده است اما این رشته ورزشی با فوتبال تفاوت‌های زیادی دارد».

هافبک میانی تیم ملی که در بازی‌های اخیر درخشش قابل‌توجهی داشته، در مورد مقایسه کی‌روش و ولاسکو حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند:« در وهله اول دوست دارم قهرمانی تیم ملی والیبال را به تک‌تک بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم تبریک بگویم. کار آنها بسیار بزرگ و با ارزش بود و قابل تقدیر هستند. شاید باورتان نشود ولی من عاشق تیم ملی والیبال هستم و از سبک بازی این تیم در ماه‌های اخیر لذت بردم. تا آنجا که می‌توانستم بازی‌های تیم ملی والیبال را دیدم و خوشحالم که آنها در آسیا اول شدند».

آندو در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: «باید قبول کرد که فوتبال با والیبال تفاوت‌های زیادی دارد. تیم ملی والیبال در بازی‌های قهرمانی آسیا چند دیدار پشت سر هم انجام داد و نتیجه‌اش مشخص شد ولی تیم ملی ایران احتیاج به زمان دارد. نتیجه کار کی‌روش به همین زودی مشخص نمی‌شود و باید منتظر پایان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی باشیم و امیدوارم با این مربی پرتغالی به جام‌جهانی برزیل صعود کنیم».

تیموریان در قسمتی از حرف‌هایش می‌گوید: «کی‌روش با تیم ملی در حال کار کردن است و همه می‌بینند که ما بازی به بازی بهتر می‌شویم؛ البته یک نکته مهم وجود دارد و باید بگویم که کی‌روش به زمان احتیاج دارد». از آندو در مورد نحوه برخورد این مربی با بازیکنان تیم ملی سؤال می‌کنیم و او در جواب می‌گوید: «کی‌روش به تک‌تک بازیکنان احترام می‌گذارد و بازیکنان هم برای او احترام خاصی قائل هستند. البته باید بگویم که مربیان قبلی تیم ملی هم به بازیکنان احترام می‌گذاشتند». تیموریان در مورد کی‌روش ادامه می‌دهد: «این مربی به نظم و انضباط اهمیت زیادی می‌دهد و همیشه به ما تأکید می‌کند که صددرصد آماده، بازی کنیم و تمرکز خودمان را از دست ندهیم.

این مربی فکری جز این ندارد که تیم ملی را به جام جهانی ببرد و کارش را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد».از تیموریان می‌پرسیم که آیا این موضوع صحت دارد که کی‌روش در اردویی که تیم ملی در کشور اتریش داشت حتی به بازیکنان نکات ابتدایی فوتبال را یاد می‌داد و او در جواب می‌گوید: «بله همین‌طور است. در چند جلسه تمرینی که در اردوی اتریش برگزار کردیم، کی‌روش نکات ابتدایی فوتبال را که البته بسیار هم مهم بود به بازیکنان یاد داد و حتی الان هم در تمرینات این کار را انجام می‌دهد و سعی می‌کند ایرادهای بازیکنان را برطرف کند».

آندو تأکید می‌کند: «کی‌روش در اردوی اتریش به بازیکنان یاد‌‌داد چطور بایستند، چگونه در فضاهای ایجاد شده حرکت کنند، چگونه گام بردارند و چگونه منطقه‌های لازم را برای کارهای تاکتیکی ایجاد کنند. او حتی یاد داد که بازیکنان در زمین مسابقه چگونه چشم در چشم با یکدیگر صحبت کنند یا برای گام برداشتن کدام پا را اول بردارند. متأسفانه در ایران آکادمی فوتبال وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که بازیکنان نکات ابتدایی فوتبال را یاد نگیرند؛ نتیجه‌اش همین می‌شود که بازیکنان تیم ملی در اردو باید مسائلی را یاد بگیرند که مربوط به دوران کودکی و نوجوانی است. البته باز هم باید خوشحال باشیم که یک مربی در سطح کی‌روش در تیم ملی حضور دارد و این نکات را به بازیکنان یاد می‌دهد؛ این به نفع تیم ملی ماست».

کد خبر 148792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز