همشهری آنلاین: گروهی با سیاسی کردن اقتصاد کشور و دامن زدن به جریانات اخیر علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاری در کشور صورت نگیرد و کشور را ناامن جلوه دهند حتی مقصرین اصلی در جریان اخیر را به حال خود ر‌‌ها کرده‌اند.

احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در همایش طرح تبیین تحول نظام بانکی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد با بیان اینکه نباید اقتصاد را سیاسی کرد و آن را سیاست زده وانمود کرد، گفت: گروهی با سیاسی کردن اقتصاد کشور و دامن زدن به جریانات اخیر علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاری در کشور صورت نگیرد و کشور را ناامن جلوه دهند حتی مقصرین اصلی در جریان اخیر ر ابه حال خود ر‌‌ها کرده‌اند.

به گفته احمدی‌نژاد، رسیدن به رشد بالا و توازن در همه کارهای اقتصادی نیازمند همکاری بانک‌ها بوده و هست و لذا اصلاح نظام بانکی در این راستا می‌تواند کارگشا باشد.

 وی خطاب به حضار در جلسه همایش تاکید کرد: در جریان اختلاس اخیر کسی در نظام بانکی سوء استفاده می‌کند و با سیاسی کاری گروهی این موضوع را به کل نظام به ویژه نظام اقتصادی کشور بسط و گسترش می‌دهند.

 به گفته وی در جریان اختلاس اخیر عاملان اصلی باید مورد پیگیرد قرار بگیرند، نه کسانی که در نظام اقتصادی کشور به معنای واقعی فعالیت می‌کنند.

 رئیس جمهور همچنین با انتقاد از منتقدانی که زمانی برای اصلاح نظام بانکی تاکید داشتند، گفت: 6 سال است که ما می‌گوییم سیستم بانکی باید عوض شود اما همانهایی که خواستار اصلاح نظام بانکی هستند، زمانی با این موضوع مقابله می‌کردند اما حالا با صراحت بیان می‌کند نظام بانکی باید اصلاح شود.

 احمدی‌نژاد در ادامه این همایش به طرح اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای بهبود تولید و رشد اقتصادی کشور عملیاتی شده است ولی متاسفانه این طرح نیز با مخالفت گروه‌هایی در داخل و همچنین غربی‌ها مواجه شده است.

 به عقیده احمدی‌نژاد، این طرح دو الی سه مخالف بزرگ دارد که غربی‌‌ها بزرگ‌ترین مخالف محسوب می‌شوند.

 وی با بیان اینکه ما برای بهبود تولید ناخالص ملی کشور و رسیدن به آن به رقم بالا‌تر از رقم فعلی که در صدد سرمایه‌گذاری در انرژی‌های نو مانند هسته‌ای هستیم اما با کمال وقاحت آمریکا در سال جاری میلادی اخیر۸۰ میلیارد برای بازسازی بمب‌های اتمی‌خود در نظر گرفته‌اند.

 احمدی‌نژاد در ادامه به تحولات اخیر اقتصادی آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: نبود عدالت باعث شده تا اتفاقات اخیر در کشورهای جهان رخ بدهد.

 وی در ادامه بر مقاومت و ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ خارجی و مخالفین دولت تاکید کرد و گفت: ما براساس الگویی مناسب که نمونه بارز آن دفاع مقدس بود در برابر همه قدرت ‌ها ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موسسات اعتبار سنجی و رتبه‌بندی باید پیش از این ایجاد می‌شد، اظهار داشت: متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت ولی باید نظارت بانکی جدی صورت بگیرد.

 وی بار دیگر تاکید کرد: نباید مقصران اختلاس اخیر را نادیده و به حال خود‌‌ رها کرد.

کد خبر 150639
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز