همشهری آنلاین: هفته‌ دوازدهم بوندس‌لیگا با مصاف صدرنشین و قعرنشین به پایان رسید. آگسبورگ در این دیدار فوتبال خوبی به نمایش گذاشت و "تنها" دو گل از بایرن مونیخ دریافت کرد. پیش از این دیدار هم شالکه نخستین تساوی فصل را تجربه کرد.

bundesliga

ماینتس سه - اشتوتگارت یک

دیدار افتتاحیه هفته دوازدهم را ماینتس و اشتوتگارت شامگاه جمعه (۴ نوامبر/ ۱۳ آبان) در خانه ماینتس برگزار کردند. این نخستین بار پس از مدت‌هاست که شاگردان توماس توخل (میزبان) با خیال آسوده یک دیدار را به پایان می‌برند. این مصاف حساس دو اخراجی هم در پی داشت: پولانسیکی از ماینتس در دقیقه ۸۳ با کارت قرمز و فرانسیسکو رودریگز، مدافع مکزیکی اشتوتگارت در دقیقه ۹۰ با اخطار دوم داور مجبور به ترک زمین شدند.

دورتموند پنج - وولفسبورگ یک

این اولین بازی دورتموند پس از پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا بود. گوتسه، ستاره‌ ۱۹ ساله میزبان، در دوازدهمین دقیقه از دوازدهمین دیدار فصل با پاس کاگاوای ژاپنی گل نخست را زد. شاگردان کلوپ که سوار بر بازی و توپ بودند یک دقیقه مانده به پایان نیمه اول هم توسط کاگاوا به گل دوم رسیدند. تک‌گل وولفسبورگ که حمله آن را دژآگه شروع کرد کمکی به "گرگ"ها نکرد و شاگردان ماگات در ادامه سه گل دیگر هم دریافت کردند.

وردربرمن سه - کلن دو

تیم مهمان تیم برتر میدان در نیمه نخست بود. هر دو گل کلن هم در همین نیمه به ثمر رسید. گل دوم، نهمین گل فصل پودولسکی بود. روند این دیدار در نیمه دوم بر عکس شد. پیزارو، مهاجم پرویی برمن که اخیرا به مسی تشبیه شده، سه بار دروازه حریف را گشود. داور در این دیدار دست‌کم دو پنالتی به سود کلن نگرفت، در مقابل یک پنالتی جنجالی به برمن داد؛ جریمه‌ای که گل سوم را آفرید و کلن را ۱۰ نفره کرد.

نورنبرگ یک - فرایبورگ دو

فرایبورگ و نورنبرگ قعرنشین (مکان‌های ۱۶ و ۱۵) دوازدهمین دیدار فصل خود را در خانه نورنبرگ برگزار کردند. پیروزی فرایبورگ با پنالتی دقیقه ۹۰ دمبا سیسه به‌دست آمد. دو تیم پیش‌تر و در دقایق ۳۲ (فرانتس برای نورنبرگ) و ۳۴ (روزنتال برای فرایبورگ) به گل رسیده بودند. پیروز این میدان فصل گذشته را با هدایت روبین دوت بسیار بهتر به پایان برد؛ این فصل اما یکی از نامزدهای سقوط به دسته پایین‌تر به شمار می‌رود.

هوفن‌هایم یک - کایزرزلاترن یک

صالیحویچ، متخصص ضربات از راه دور، پس از مدت‌ها مصدومیت زانو بار دیگر برای هوفن‌هایم به زمین آمد. میزبان این دیدار هم در دفاع و هم در خط حمله مشکل داشت. آبی‌پوشان هوفن‌هایم با وجود این نخستین گل بازی را به ثمر رساندند تا با خوش‌اقبالی لاترنی‌های خطرناک را پشت سر بگذارند. البته شاگردان مارکو کورتس در دقیقه ۷۳ سرانجام حاصل زحمات خود را گرفتند. لو و کلینزمان در میان تماشاگران این دیدار بودند.

هرتا برلین یک - مونشن‌گلادباخ دو

گل نخست این دیدار را هرتا در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند. میزبان در ۴۵ دقیقه نخست از اشتباه‌های فراوان گلادباخ در خط دفاعی بارها استفاده کرد. سفیدپوشان مهمان در ادامه اما خود را در زمین یافتند و توسط رویس به تساوی رسیدند. ورزشگاه المپیک برلین در نیمه دوم شاهد بازی بهتر مهمان بود. مارکو رویس در دقیقه ۵۵ دومین گل خارج از خانه خود در این فصل را هم زد. این نخستین پیروزی گلادباخ در برلین پس از ۹ سال است.

بایر لورکوزن دو - هامبورگ دو

بازی‌های شنبه با این دیدار به پایان رسیدند. مسابقه‌ای پر افت‌وخیز که در آن هامبورگ قعرنشین شکست دو بر صفر را به تساوی دو بر دو تبدیل کرد. هامبورگ در نیمه نخست بسیار بد بازی کرد و لورکوزن در نیمه دوم از بازی دیدنی خود فاصله گرفت. شورله و بندر برای میزبان در نیمه اول گلزنی، و وسترمان (دقیقه ۳۴) و یانزن (۵۷) گل‌ها را جبران کردند. دو تیم تا پایان بارها فرصت داشتند که بازی را به سود خود به پایان ببرند.

هانوفر دو - شالکه دو

در نخستین دیدار یکشنبه مهمان با گل پوکی، جایگزین هونتلار، در دقیقه ۲۶ از هانوفر پیش افتاد. ۳ دقیقه بعد اما گل تساوی هانوفر (گل به خودی پاپادوپولوس) تعادل بازی پایاپای را به سود میزبان تغییر داد. گل دقیقه ۵۹ محمد عبدلائه این بار میزبان را پیش انداخت. شالکه تا دقیقه ۷۳ که گل تساوی را (باز هم توسط پوکی فنلاندی) زد، با دقایق نخست فاصله زیادی داشت. دو تیم در ادامه بارها تا آستانه پیروزی پیش رفتند.

آگسبورگ یک - بایرن مونیخ دو (یکشنبه/ ۱۵ آبان)

قعرنشین در این دیدار با وجود شکست از صدرنشین، فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشت. بازی پایاپای دو تیم تا گل اول مونیخ (گومز/ ۱۶) ادامه داشت. با این گل وزن مهمان در زمین بیشتر شد و گل بعدی هم (ریبری/ ۲۸) به ثمر رسید. در نیمه دوم آگسبورگ جان دوباره‌ای گرفت، اما با وجود تغییر در ترکیب، تنها توانست یکی از گل‌ها را جبران کند. تیموشچوک از مونیخ در دقیقه ۹۳ به دلیل بازی خطرناک از زمین اخراج شد.

بایرن

یک هفته تعطیلی

هفته‌ سیزدهم فوتبال باشگاهی آلمان در لیگ برتر (بوندس‌لیگا) پس از یک هفته وقفه، هجدهم نوامبر (۲۷ آبان) برگزار می‌شود. در بازی افتتاحیه‌ این هفته بایر لورکوزن مهمان کایزرزلاترن خواهد بود.

 

کد خبر 150595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز