همشهری آنلاین: مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان پس از یک هفته تعطیلی از سر گرفته شد. با وجود این‌که یک دیدار به دلیل اقدام به خودکشی بابک رفعتی، داور ایرانی‌تبار بوندس‌لیگا لغو شد، در ۵ بازی انجام‌شده ۲۰ گل به ثمر رسید.

بوندس لیگا

کایزرزلاترن صفر - بایر لورکوزن دو

هفته‌ سیزدهم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۱۸ نوامبر/ ۲۷ آبان) با رویارویی لورکوزن و کایزرزلاترن آغاز شد. مهمان در این دیدار با گل‌های دقایق ۵۴ و ۷۰ میشائیل بالاک و سیدنی سَم حریف را پشت سر گذاشت و جایگاه خود را در جدول تا حدودی بهبود بخشید. لورکوزن این فصل بسیار ضعیف‌تر از فصل پیش ظاهر شده است. بالاک که در ابتدای فصل گذشته از چلسی به بوندس‌لیگا بازگشت، اخیرا اعلام کرده که در پایان فصل جاری از لورکوزن جدا می‌شود.

شالکه چهار - نورنبرگ صفر

هونتلار بهترین بازیکن شالکه در این دیدار بود. او در دقیقه ۱۳ یازدهمین گل فصل خود را زد. مهمان نه حملۀ زهرداری ترتیب داد و نه موفق به دفاعی منسجم شد. رائول که در این دیدار در غیاب هوئدس برای نخستین بار بازوبند کاپیتانی شالکه را بر بازو داشت، گل دوم را زد تا نشان دهد شالکه بدون فارفان و هوئدس هم موفق می‌شود. دو گل دیگر را هم هونتلار و هولتبی زدند. هولتبی هم یکی از بهترین‌های شالکه در این مصاف بود.

فرایبورگ دو - هرتابرلین دو

اشتفان رایزینگر، مهاجم ۳۰ ساله فرایبورگ که از دقیقه ۵۳ به زمین آمد، هر دو گل مهمان را جبران کرد تا هم شاگردان مارکوس زُرگ را از شکست برهاند و هم تنها تساوی هفته سیزدهم را رقم بزند. تیم مارکوس بابل - هرتا- تا پیش از دریافت گل اول همه چیز را در دست داشت، در ادامه اما روند بازی معکوس شد. جالب این که داور یک گل فرایبورگ را هم لغو کرد زیرا بازیکنان میزبان پیش از اجازه‌ داور، بازی را آغاز کرده بودند.

اقدام به خودکشی بابک رفعتی

لحظاتی پیش از آغاز بازی‌های روز شنبه اعلام شد که بازی ماینتس و کلن لغو شده است. دلیل آن "ناتوانی داور برای قضاوت بازی" گزارش شد. در پی آن خبر خودکشی بابک رفعتی، داور ایرانی‌تبار این بازی منتشر شد. اخبار تکمیلی مشخص کردند که پیکر نیمه‌جان رفعتی صبح شنبه (۲۸ آبان) با رگ‌های بریده در هتلی در کلن پیدا شده است. تئو تسوانسیگر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، در کنفرانسی خبری خبر داد که خطر مرگ رفع شده است.

وولفسبورگ چهار - هانوفر یک

هم‌قطاران اشکان دژآگه در این دیدار هم گام مهمی در جهت تثبیت موقعیت وولفسبورگ در جدول برداشتند. گرگ‌های بوندس‌لیگا در دربی ایالت نیدرزاکسن یکی از نمایندگان آلمان در لیگ اروپا را شکست دادند. ارسال هافبک ایرانی‌تبار وولفسبورگ در دقیقه ۵۶ و ضربه‌ سر کریس، منجر به گل سوم شاگردان فلیکس ماگات شد. در این دیدار هم‌چنین دیدیه یاکونان، مهاجم ساحل عاجی هانوفر، در دقیقه ۵۸ با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ پنج - وردربرمن صفر

این پیروزی شیرین و حساس را گلادباخ مدیون مارکو رویس است. هافبک ملی‌پوش این تیم تنها گلادباخی در تاریخ بوندس‌لیگاست که در ۳ بازی پی در پی دست‌کم ۲ گل می‌زند. وردربرمن بسیار ضعیف و سردرگم بازی کرد و سوکراتیس، مدافع یونانی این تیم هم در دقایق پایانی بازی با کارت زرد دوم اخراج شد. لوسیان فاوره سوئیسی، سرمربی گلادباخ، نه تنها این تیم را از سقوط نجات داده، بلکه شاگردانش را به مکان دوم جدول رسانده است.

بایرن مونیخ صفر - بوروسیا دورتموند یک

روز دوم هفته با مصاف دو امید قهرمانی به پایان رسید. بایرن مونیخ و دورتموند بهترین مدافعین و بهترین مهاجمین فصل را در اختیار دارند. میزبان این بازی بیشتر حمله کرد و مهمان موفق شد با دفاعی بدون اشتباه حریف را متوقف کند. ضدحمله شاگردان کلوپ در دقیقه ۶۵ توسط گوتسه تک‌گل این دیدار را رقم زد. باستیان شواین‌اشتایگر، موتور محرک بایرن در میانه میدان، هنوز غایب است. جای خالی او در بازی شنبه مشهود بود.

دیدار تیم‌های اشتوتگارت و آگسبورگ، همچنین هامبورگ و هوفن‌هایم نیز بعد از ظهر یکشنبه انجام می‌شود.

کد خبر 151598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز