همشهری آنلاین: در پی درگذشت حیدر صارمی، فرهنگ جولایی، از تهیه‌کنندگان قدیمی رادیو و همکار آن مرحوم، در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد از ویژگی‌های شخصیتی و کاری این گوینده پیشکسوت رادیو گفت.

جولایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هرچه که از بزرگی حیدر صارمی بگویم باز هم کم گفته‌ام؛ چرا که وی هنرمند بزرگ، بازیگر توانا و گوینده‌ی خیلی خوبی بود؛ ولی نمی‌دانم چرا اکثر افراد بیشتر به گویندگی وی در «جانی دالر» تکیه می‌کنند، در حالی که آن مرحوم همیشه در همه‌ی زمینه‌ها بی نظیر و استثنا بود.

وی افزود: مرحوم صارمی بعد از انقلاب در چند برنامه‌ی مهم رادیویی از جان و دل مایه می‌گذاشت؛ وی در برنامه‌ی «صبح جامعه با شما» به طور جدی حضور داشت، همچنین در برنامه «فرهنگ مردم» سال‌ها گویندگی کرد که می‌توان گفت یکی از بهترین اجراهایی که داشتیم متعلق به صارمی بود. او که همیشه توانا بود و اجرای فوق‌العاده‌ای داشت.

تهیه‌کننده‌ی برنامه «صبح جمعه با شما» در ادامه به ایسنا گفت: یکی از استارت‌ها و تحولاتی که در رادیو اتفاق افتاد، راه‌اندازی «رادیو دریا» در سال 64 و بعد از انقلاب اسلامی بود که گویندگی آن رادیو بر عهده‌ی مرحوم حیدر صارمی بود. او در آنجا با شیوه‌ی جدید و گویندگی متفاوت توانست دیگران را هم متحول کند.

جولایی همچنین با اشاره به نظم و ترتیب حیدر صارمی در کارهایش، خاطرنشان کرد: نظم و ترتیب وی در کارهایش زبانزد بود؛ چرا که همیشه چند ساعت پیش از شروع برنامه حضور داشت و تمرین می‌کرد و مطالب را طوری اجرا می‌کرد که گویا همان اتفاق برای خودش افتاده است.

وی در ادامه درباره‌ی علاقه بیش از اندازه‌ی حیدر صارمی به رادیو، به ایسنا گفت: آن مرحوم رادیو را خیلی دوست داشت و از میان همکاران رادیو، با مظلومیت از دنیا رفت چرا که همیشه دوست داشت تا آخرین لحظه زندگی‌اش در رادیو کار کند اما متاسفانه حدود 10 الی 12 سال بود که به دلیل بیماری‌ای که داشت از رادیو دور بود.

این تهیه‌کننده‌ی رادیو که از همکاران قدیمی حیدر صارمی است اشاره کوتاهی هم به نقش جانی دالر مرحوم حیدر صارمی کرد و یادآور شد: جانی دالر نام کارآگاهی بود که صارمی نقش وی را بازی می‌کرد و یکی از نقش‌های اصلی بود؛ ماجرای پلیسی که همیشه پایانش یک معما داشت طوری که شنوندگان برای قسمت بعد هفته آینده با ما تماس می‌گرفتند و از ما سوال می‌کردند. شاید یکی از علت‌هایی که گوینده دانی دالر را همیشه در ذهن‌ها ماندگار کرد همین معمایی بودن آن و علت دوم آن اجرای خوب حیدر صارمی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی باشد.

فرهنگ جولایی در پایان به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه به دلیل مشغله زیاد شغلی فرصت نکردم به دیدار مرحوم حیدر صارمی بروم ولی هر روز از طریق تماس تلفنی جویای حالش بودم و آخرین باری هم که با وی صحبت کردم در برنامه «پلاک 5» بود که یک تماس تلفنی زنده با او برقرار کردیم و یک گفت و گوی خیلی خوبی داشتیم که پخش شد. مرحوم صارمی به دلیل بیماری سختی که داشت به سختی صحبت می‌کرد و حال مساعدی نداشت.

به گزارش ایسنا، فرهنگ جولایی یکی از تهیه کنندگان قدیمی رادیو است که حدود 11 سال است که بازنشسته شده ولی همچنان مشغول کار است. از جمله فعالیت‌هایی که در حال حاضر دارد حضور در شبکه‌های مختلف رادیویی به عنوان کارشناس ارزیابی است. ‌در مرکز هنرهای نمایشی رادیو، نمایش نامه ضبط می‌کند و نیز تهیه‌کنندگی برنامه گلستان حکمت رادیو فرهنگ، راه شب و .. را بر عهده دارد.

به گفته‌ی جولایی قرار است روز سه شنبه ـ هفدهم آبان ماه ـ مراسم ختمی در مسجد بقیه الله اصفهان برای مرحوم حیدر صارمی برگزار شود.

کد خبر 150463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز