جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای نخستین بار در نیم قرن اخیر، مردم کوبا می توانند املاک خود را آشکارا بفروشند، خانه هایشان را از طریق ارث به خویشاوندان خود واگذار کنند و بدون نگرانی از مصادره املاک شان به خارج از کشور بروند.

cuba

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بزرگترین اصلاحاتی است که رائول کاسترو، رییس جمهوری کوبا، از سال 2008 که قدرت را از برادر خود تحویل گرفت، تاکنون اجرا کرده است.

با این حال، تبعیدیان کوبایی همچنان از داشتن ملک در کشور خود محروم خواهند بود؛ هر چند این افراد می توانند با انتقال پول، به خویشاوندان خود برای خرید خانه کمک کنند.

قانون جدید که روز  پنجشنبه به تصویب رسید، همچنین تاکید می کند که تنها شهروندان کوبایی می توانند مالک زمین و خانه در این کشور باشند؛ بنابراین افراد خارجی همچنان از معامله املاک در کوبا محروم خواهند بود.

قانون جدید که از روز دهم نوامبر (19 آبان) اجرایی خواهد شد، شهروندان کوبایی را به داشتن تنها یک خانه در شهر و یک خانه در روستا محدود می کند. این تمهید برای جلوگیری از انباشت ثروت توسط افراد اتخاذ شده است.

در ماه اکتبر (مهر) نیز دولت کوبا خرید و فروش خودرو توسط شهروندان عادی را آزاد کرد. هرچند معامله خودرو نیز با محدودیت هایی همراه است.

قانون مهر ماه، به ساکنان کوبا اجازه می دهد که در تعداد مشخصی از حرفه ها، شرکت های غیر دولتی تاسیس کنند.

این قانون همچنین امکان کرایه دادن خودرو و مسکن را نیز فراهم می کند.

دولت سوسیالیست کوبا 80 درصد از نیروی کار این کشور را در اختیار دارد و به طور متوسط به کارمندان 20 دلار در ماه حقوق می دهد. این حقوق، با آموزش و درمان رایگان و نیز اسکان، حمل و نقل و مواد غذایی اساسی بسیار ارزان قیمت همراه است.

پیش از تصویب قانون جدید، خرید و فروش مسکن با دیوان سالاری های پیچیده ای همراه بود که اغلب شامل رشوه و همکاری با بازار سیاه می شد.

قوانین قبلی کوبا بلافاصله پس از به قدرت رسیدن فیدل کاسترو در سال 1959 اعمال شد.

کد خبر 150268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز