درحالی‌که مسابقات لیگ برتر به‌دلیل بازی‌های تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی تعطیل است، رقابت‌های جام ولایت از امروز آغاز خواهد شد و پرسپولیس ساعت 16:30 به مصاف ناسیونال پاراگوئه می‌رود.

فوتبال

قرار بود بازی‌های جام ولایت با حضور 4 تیم برگزار شود ولی حبیب‌الله شیرازی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران می‌گوید:« از تیم‌های کورینتیانس برزیل و ناسیونال پاراگوئه به‌عنوان تیم‌های خارجی و استقلال و پرسپولیس به‌عنوان تیم‌های داخلی برای حضور در این تورنمنت دعوت کرده بودیم. متأسفانه مسئولان کورینتیانس قول حضور 4بازیکن اصلی را داده بودند که ما این موضوع را نپذیرفتیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم مسابقات را با 3تیم به‌صورت دوره‌ای برگزار کنیم.» می‌گویند ناسیونال پاراگوئه امروز در لیگ کشورش باید به میدان برود به همین دلیل تیم دومش را به این مسابقات آورده، ولی شیرازی می‌گوید: «در قراردادی که منعقد کرده‌ایم بر حضور بازیکنان اصلی در ایران تأکید شده و آنها با تیم دومشان در لیگ پاراگوئه شرکت می‌کنند.»شیرازی در حالی این حرف‌ها را می‌زند که بعید به‌نظر می‌رسد ناسیونال در لیگ پاراگوئه بازیکنان ذخیره‌اش را به میدان بفرستد و احتمالا با تیم دوم خود بازی خواهد کرد.

غیبت 11بازیکن

استیلی از غیبت 11بازیکن تیمش در این جام خبر داده و می‌گوید: «نورمحمدی، بادامکی و نوروزی هنوز به جمع ما اضافه نشده‌اند، 6بازیکن ملی‌پوش داریم و 2بازیکن مصدوم هستند. هاشمیان هم به مسافرت رفته و تقریبا 11بازیکن را برای بازی در جام ولایت در اختیار نداریم. علی‌عسگر و معمارزاده مصدوم هستند و حقیقی هم در تیم ملی حضور دارد و برای این جام‌2 دروازه‌بان جوان آورده‌ایم. با وجود این، با نفراتی که شاید به 11 نفر برسند به همراه نفرات تیم ب پرسپولیس در این مسابقات شرکت می‌کنیم. ما با احترام به این جام به نفرات تیم گفتیم به تمرینات بازگردند و البته برخی در مسافرت هستند.» سازمان لیگ با توجه به بازی‌های تیم ملی زمان نامناسبی را برای انجام این جام درنظر گرفته و استیلی در این مورد می‌گوید: «نمی‌خواستیم در این بازی‌ها شرکت کنیم به همین دلیل به بازیکنان استراحت دادیم. دست ما نبود وگرنه در این مسابقات شرکت نمی‌کردیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا درصورت باخت به استقلال در این جام از سوی باشگاه تحت‌فشار قرار نمی‌گیرید، تاکید می‌کند:

«باشگاه از ما خواسته در این مسابقات شرکت کنیم و نمی‌دانیم بعد از دیدار با استقلال چه تصمیمی گرفته می‌شود.» قائم مقام باشگاه پرسپولیس از حضور سرمربی خارجی در نیم‌فصل دوم در پرسپولیس خبر داده و حتی گفته که استیلی چند بازی فرصت خواسته تا بماند. سرمربی پرسپولیس در این مورد می‌گوید: «هیچ وقت فرصت نخواسته‌ام؛ نه یک بازی و نه تا نیم‌فصل. من با تمام وجود برای باشگاه کار می‌کنم و تا زمانی که هستم، سهل‌انگاری نمی‌کنم. خیلی‌ها بودند که بعد از بازی با داماش گفتند استعفا کنم اما به کارم اعتقاد دارم و با وجدان و توکل به خدا کارم را انجام می‌دهم. باشگاه هم هر تصمیمی بگیرد، تابع هستم.»استیلی در مورد حرکات نصرتی و رضایی در بازی با داماش می‌گوید: «یک جوان 17ساله روح‌الله داداشی را کشت، ‌بنابراین، این مسائل پیش می‌آید. اینگونه نیست که همه چیز خوب باشد اما خداوند ستارالعیوب است و حضرت‌علی(ع) هم کار دیده را ندیده قلمداد کرد. این حرکت زشت را در تلویزیون نشان دادند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، خیلی بهتر می‌توانستیم جلوی این مسائل را بگیریم.»

تیم اصلی

مانوئل باتاگلیا، سرمربی ناسیونال در آستانه بازی امروز می‌گوید: «ما با تیم اصلی خود به ایران آمده‌ایم و فقط 4ملی‌پوش خود را به‌دلیل حضور در تیم ملی به همراه نداریم و یک بازیکن ما مصدوم است.» او در پاسخ به این سؤال که چه شناختی از فوتبال ایران دارید، تاکید می‌کند: «اطلاعات زیادی از فوتبال ایران به دست ما نمی‌رسد. هر روز می‌شود از فوتبال چیزی یاد گرفت و شاید بتوانیم از نظر فنی چیزهایی ارائه دهیم.»

کد خبر 150201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز