چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: از ابتدای آبان تاکنون بارش‌های ثبت شده در 11 ایستگاه باران سنجی استان تهران به بیش از 100 میلی متر رسیده است.

بارش باران

به گزارش واحد مرکزی خبر، خسرو ارتقایی گفت: بارش‌های استان تهران در 10 روزه نخست آبان در مقایسه با زمان مشابه پارسال، نزدیک به 85 میلی متر (معادل 555 درصد) افزایش نشان می‌دهد.

ارتقایی با بیان اینکه این میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت نیز 900 میلی متر افزایش یافته است، گفت: بارش‌های استان تهران از ابتدای مهر امسال تاکنون به 102 میلی متر رسیده است.

به گفته ارتقایی، بارش‌های استان تهران در آبان ماه سال گذشته و نیز دوره بلندمدت به ترتیب 15.4 و 11 میلی متر بود و میزان بارش در 40 روز نخست سال آبی 90 - 89 حدود 21.6 میلی متر و دوره بلندمدت نیز 23 میلی متر گزارش شده بود.

ارتقایی با بیان اینکه حجم ریزش‌های جوی حاصل از این میزان بارش در آبان امسال به یک میلیارد و 979 میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: این میزان در دوره مشابه پارسال 302 میلیون مترمکعب بود.

وی ادامه داد: حجم ریزش‌های جوی استان تهران در سال آبی جاری و از ابتدای مهر ( آغاز سال آبی ) به دو میلیارد و 10 میلیون مترمکعب رسیده است.

ارتقایی به بارش 152 میلی متری باران در سد کرج اشاره کرد و گفت: این میزان بارش در شش روز اخیر سبب شد ارتفاع سطح آب دریاچه تا سه متر افزایش یافته و در مجموع نزدیک به 9 میلیون مترمکعب آب به حجم این سد اضافه شود.

ارتقایی با بیان این که بارش‌های صورت گرفته در سد طالقان به صورت برف است‌، گفت: در این مدت بیش از پنج میلیون مترمکعب آب به سد طالقان اضافه شده و ارتفاع سطح آب پشت سد را 80 سانتی متر بالاتر برده است.

وی با اشاره به کمترین و بیشترین بارش‌ها در سطح استان اظهار داشت: ایستگاه رودک جاجرود با 226.5 میلی متر و ورامین با 21 میلی متر به ترتیب بیشترین و کمترین بارش را در آبان ماه جاری تجربه کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه تصریح کرد: حجم آب ورودی به مخازن چهار سد این استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر) تاکنون با 63.5 درصد افزایش در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته، به 80.34 میلیون مترمکعب رسیده است.

ارتقایی با بیان اینکه آب موجود در سدهای استان تهران در زمان کنونی بیش از 555 میلیون مترمکعب است، ادامه داد: آب سدهای امیرکبیر (کرج)، لتیان، لار و طالقان به ترتیب 155، 62.5 ، 55 و 283 میلیون مترمکعب و در مجموع 555 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

وی گفت: این میزان آب در سدها در مقایسه با زمان مشابه پارسال 14 درصد افزایش داشته است.

ارتقایی افزود : از آب موجود در مخازن سدهای استان تهران در مدت مورد بررسی 80.35 میلیون مترمکعب برای شرب و 54.34 میلیون مترمکعب نیز برای آب کشاورزی تامین شده است.

کد خبر 150160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز