چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنیا قصد دارد به پایگاه‌های الشباب در سومالی حمله کند و به همین خاطر به ساکنان 10 شهر این کشور هشدار داده است.

emmanuel chirchir

به گزارش رویترز، سخنگوی ارتش کنیا گفت که آنها می‌خواهند به مقر و پناهگاه‌های الشباب در مرکز و جنوب سومالی از طریق هوا حمله کنند و از مردم این مناطق خواستند تا از اردوگاه‌های این گروه فاصله بگیرند و دور شوند.

امانوئل چیرچیر اظهار داشت کنیا دو محموله سلاح برای الشباب را ردیابی می‌کرد .این دو محموله در 2 روز گذشته با هواپیمابه  این کشور شاخ افریقا ارسال شده است و بنابراین هر پایگاه این گروه را که این سلاح‌ها به آنجا فرستاده بشود بمباران خواهد کرد.

چیرچیر افزود شورشیان الشباب در شهرای مختلف مانند شهر بندری کیسمایو، مرکز عملیات این گروه مرتبط با القاعده در جنوب، شهر بایدو و آفگویه در تزدیکی موگادیشو، پایتخت سومالی به طور مداوم مورد حمله هوایی قرار خواهند گرفت.

او گفت:"ما به پایگاه‌هایی که این سلاح‌ها به آنجا فرستاده بشود حمله خواهیم کرد.ما در حال حاضر مشغول ردیابی این سلاح‌ها هستیم.در تمام این شهرها اردوگاه {الشباب} وجود دارد.اگر سلاح ها به کمپی برود ما به آنجا حمله خواهیم کرد."

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی حمله انجام خواهد شد گفت:"به زودی".چیرچیر از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

کنیا بعد از حمله روز یک‌شنبه اش و کشته‌شدن چند نفر غیرنظامی تحت فشار است تا از بروز تلفات جانی در بین شهروندان جلوگیری کند.

کنیا در نیمه ماه اکتبر(مهر) سربازانش را در تعقیب گروه الشباب به داخل خاک سومالی فرستاد.این کشور گروه موردنظر را مسئول برخی آدمربایی‌ها در خاک کنیا و نیز حمله گاه به گاه به نیروهای امنیتی‌اش در مرز شمالی با سومالی می‌داند.

نخست‌وزیر کنیا، رایلا اودینگا روز سه‌شنبه اعلام کرد مرگ شهروندان تاسف‌بار است و این موضوع حتما بررسی می‌شود.

کد خبر 150149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز