مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها همراه با اختتامیه جشنواره هنر در رسانه و جشنواره فصلی مطبوعات برگزار شد و همشهری در بخش کاریکاتور، گزارش و کتاب سال مطبوعات حائز رتبه نخست شد

در مراسم اختتامیه کتاب روزنامه‌نگاری در عمل؛ چگونه خبر بنوسیم نوشته هلن سیونر از مؤسسه انتشاراتی همشهری به‌عنوان کتاب سال مطبوعات ایران معرفی شد.

همچنین کتاب «حقوق حرفه‌ای روزنامه نگاری» تالیف پروفسور کاظم معتمد نژاد به‌عنوان دیگر کتاب سال مطبوعات معرفی شد. علاوه بر این در جشنواره فصلی مطبوعات که نتایج آن همزمان با اختتامیه نمایشگاه مطبوعات اعلام شد، چنگیز محمود‌زاده از روزنامه همشهری در بخش گزارش رتبه نخست را کسب کرد و روزنامه‌های همشهری و گل در بخش «کاریکاتور مطبوعات» جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها به‌عنوان روزنامه‌های برتر معرفی شدند.

محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور 50 کشور، اقبال مردم را حاصل مشارکت، همدلی و تفاهم رسانه‌ها و دولت دانست. به گفته او، پیام نمایشگاه امسال، جهاد اقتصادی با تاسی از فرمان مقام معظم رهبری، توسعه کیفی و تهذیب رسانه بود که هر سه اینها ما را به مجاهدت الهی در دفاع از حیثیت مستقل نشریات هدایت کرده و از تاسی بی‌چون و چرای قلم، این میراث شهدای رسانه به مناسبات قدرت زنهار می‌دهد. وی گفت:‌ نمایشگاه امسال را در حالی برگزار کردیم که از ابتدا تا انتها برای همدلی و وفاق بوده‌ و اگر کاری انجام شده و خدمتی از دست مسئولان برآمده به‌طور قطع نتیجه همدلی و همیاری همه خانواده رسانه است. من نیز به نوبه‌خود از کاستی‌های این نمایشگاه پوزش می‌طلبم. فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست‌جمهوری نیز در این مراسم با اشاره به عدم‌حضور رئیس‌جمهور گفت: وی درگیر جلسه استیضاح وزیر اقتصاد بود ولی بسیار مایل بود که در مراسم حضور پیدا کند.

وی گفت: امسال شاهد رونق کمّی و کیفی در نمایشگاه مطبوعات بودیم و اگر زمان نمایشگاه تمدید می‌شد قطعا بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کردند. معاون رئیس جمهور با تقدیر از تدوین میثاق خبرنگاران در این دوره از نمایشگاه مطبوعات گفت: باید به شما تبریک گفت که برای خود منشور اخلاقی تنظیم کرده‌اید؛ چراکه اخلاق محور جامعه فرهنگی ماست. مطبوعات باید به سمت نقد دلسوزانه بروند و بستر اصلی کارشان را همین موضوع قرار دهند ضمن اینکه گسترش کمی و کیفی مطبوعات و تربیت خبرنگار و ایجاد امنیت شغلی بسیار مهم است.

کد خبر 150130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز