اسناد تخلف شرکت‌های زیر مجموعه سازمان بازنشستگی و شستا برای شرکت‌های متخلف ارسال می‌شود.

تامین اجتماعی

در حالی‌که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در واکنش به اظهارات رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی که خبر از تخلف هزار میلیارد تومانی در سازمان بازنشستگی و شستا داده بود، این اظهارات را کذب اعلام کرده جعفرزاده رئیس کمیته تحقیق و تفحص تأکید کرد: به‌زودی مصادیق تخلفات به دست شرکت‌های متخلف خواهد رسید.در توضیحاتی که روابط عمومی شستا منتشر کرده، آمده است: پیرو انتشار خبر تخلف هزار میلیارد تومانی در سازمان بازنشستگی و شستا به استحضار می‌رساند که خبر مذکور کذب محض بوده و درصورت عدم‌ارائه مستندات لازم، شستا شکایت خود را در این خصوص علیه کسانی که این ادعاها را مطرح می‌نمایند از طریق مراجع قضایی و ذیصلاح پیگیری خواهد نمود.در همین زمینه رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی گفت: اسناد تخلف 150‌شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا به‌زودی برای شرکت‌های متخلف ارسال می‌شود.

سلیمان جعفرزاده در گفت‌وگو با مهر افزود: اسناد تخلف مالی این شرکت‌ها موجود است و پس از قرائت گزارش اولیه در کمیته تحقیق و تفحص این اسناد به شرکت‌های متخلف برای ارائه توضیحات ارسال می‌شود. وی ادامه داد: وقتی این شرکت‌ها هنوز اسناد تخلف خود را ندیده‌اند چگونه آن را تکذیب می‌کنند.جعفرزاده با تأکید براینکه این تخلفات مربوط به دوره مدیریتی فرد خاصی نیست، گفت: اسناد تخلف مربوط به دولت خاصی هم نیست و اسنادی مربوط به دولت‌های گذشته نیز وجود دارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تأمین‌اجتماعی ادامه داد: آیا برداشت 2میلیارد تومان از سرمایه این شرکت‌ها به‌مدت 3سال بی‌آنکه مدیر شرکت متوجه این موضوع شود، مصداق تخلف مالی نیست؟ پاداش 450‌میلیون تومانی به یک نفر براساس چه منطقی پرداخت شده است؟ آنها چه توضیحی برای هدیه هزار و 70‌سکه‌ای دارند؟ وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی مورد حمایت رئیس‌جمهور و مجلس بوده است، گفت: این شرکت‌ها فرصت دارند تا اسناد خود را برای ابهامات موجود ارائه کنند؛ در غیراین صورت گزارش نهایی در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

مدارک ارائه شود

در همین زمینه نایب رئیس هیأت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) با بیان اینکه مدرکی مبنی بر تخلف هزار میلیاردی در شستا وجود ندارد، گفت: تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان ساوه تخلفاتی مرتکب شده‌اند که این موارد را به دادگاه ارائه کرده‌ایم.علی یوسف‌پور با اشاره به اینکه طبق قانون، گزارش کامل هیأت تحقیق و تفحص باید پس از جمع‌بندی ابتدا در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار گیرد، گفت: متأسفانه این اتفاق نیفتاد و قبل از قرائت در مجلس توسط هیأت‌رئیسه، آقای جعفرزاده مطالبی را عنوان کرده است. وی در مورد تخلفات در شرکت‌های زیر مجموعه شستا تأکید کرد: تخلف هزار میلیارد تومانی اعلام شده در شرکت‌های شستا کذب است و چنانچه مدارکی مبنی بر تخلفات وجود دارد باید در اختیار ما قرار داده شود.وی در مورد وجود شرکت‌های فامیلی در مجموعه شستا نیز اظهار داشت: اینگونه نیست و چنانچه اسنادی در این خصوص در دست است، ارائه شود.

نایب رئیس هیأت مدیره شستا همچنین درخصوص پاداش‌های میلیونی به برخی مدیران شستا تأکید کرد: پاداش‌های ارائه شده براساس مقررات و مصوب مجمع شرکت‌ها انجام می‌شود و قوانین آن در شستا وجود دارد که یک مدیر در شرکت چقدر باید پاداش دریافت کند.یوسف‌پور گفت: در حال حاضر 120‌شرکت زیرمجموعه شستا برای فروش گذاشته شده که 35‌شرکت به فروش رفته است و بیش از 100 شرکت مدیریتی دارد. همچنین در 200 شرکت نیز مانند فولاد مبارکه و بانک ملت سهام دارد.وی افزود: تمامی تخلفات در شرکت‌های زیرمجموعه شستا به هیأت تحقیق و تفحص ارائه شده است.

کد خبر 150107
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز