بارندگی‌های روزهای گذشته در نیمه شمالی کشور با سردترشدن هوا و بارش برف، رنگ و روی متفاوتی به پاییز داد.

در حالی‌که شهروندان تهرانی پس از سه روز بارندگی شنبه را هم زیر بارش شدید باران سپری کردند، از مناطق کوهستانی و شهرهای شمال و شمال غربی کشور خبر می‌رسد که بارش پراکنده برف و کاهش شدید دما به این مناطق حال و هوای زمستانی داده است. بارش در حالی استان‌های نیمه شمالی کشور را در بر گرفت که مناطق کوهستانی و برخی شهرها را سپیدپوش کرد. طی روزهای گذشته، شهرهای کوهستانی در استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، همدان، قزوین و تهران شاهد بارش زودهنگام برف پاییزی و کاهش شدید دما بودند.

درحالی‌که وزارت نیرو بارندگی اخیر تهران را 8 برابر بارندگی سال گذشته این شهر در آبان‌ماه اعلام کرده است، پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها طی دو روز آینده نیز ادامه داشته باشد. از سوی دیگر، موج بارندگی که در اواخر هفته گذشته شهرهای شمال غربی کشور را در بر گرفت، طی روزهای گذشته با سردترشدن هوا به شکل برف درآمد و حتی در عبور به سمت شرق، ارتفاعات استان گلستان و شهر گرگان را نیز سپیدپوش کرد.

شهرهای کوهستانی در استان‌های البرز و تهران هم در معرض بارش برف هستند؛ ضمن اینکه اعلام شده است استان مازندران نیز با کاهش شدید دما و احتمال بارش برف روبه‌روست. آنچه طی روزهای گذشته در نیمه شمالی کشور رخ داد نشان می‌دهد که موج بارش‌ها و کاهش دمای اخیر، رویداد غیرمنتظره‌ای برای ساکنان این مناطق بوده است، به‌ویژه اینکه خبر می‌رسد ساکنان پایتخت نیز پس‌از 6 روز بارندگی، از شامگاه سه‌شنبه باید منتظر کاهش 4 درجه‌ای دما و سردترشدن هوا باشند.

کد خبر 149783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز