جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه بین‌المللی بازیکنان فوتبال می‌گوید چای داغ، لباس زیر پشمی و کرم صورت برای فوتبالیست‌ها در زمستان روسیه که در آن درجه حرارت به 15 درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد، ضروری است.

football

به گزارش رویترز فصل روسی فوتبال اگرچه به طور سنتی از بدترین دوره سرما پرهیز می‌کند، اما گسترش رقابت‌های باشگاه‌های اروپا به معنای آن است که مسابقات اکنون د رماه‌های دسامبر و فوریه هم باید برگزار شود، که سردترین ماه‌ها در این کشور است.

دکتر تیم لوکوموتیو مسکو،‌ ساولی میشالوف به وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فوتبالیست‌های حرفه‌ای www.FIFPro.org  گفت:‌ "زیرشلواری‌ها، شورت‌ها و تی‌شرت‌ها همگی باید از پارچه‌های طبیعی ترجیحا پشم و دست کم از کتان تولید شده باشد. همین قضیه درباره دستکش‌ها و کلاه‌ها هم صادق است. به جز اینها بینی‌ها و گونه‌ها نیز باید با کرم پوشانده شوند تا مانع سرمازدگی آنها شود. در فاصله نیمه‌ها هم باید چای داغ و شیرین به بازیکنان داده شود."

وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فوتبالیست‌های حرفه‌ای اعلام کرد در مورد مدیریت بازی‌ها در آب و هوای سرد قانونی وجود ندارد، اما اصول راهنمای اتحادیه فوتبال اروپا (UEFA) مشخص کرده است که پایین ترین درجه حرارتی که امکان بازی در آن وجود دارد، 15 درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.

کد خبر 129695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز