گروه شهری: معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از راه‌اندازی نخستین مجله الکترونیکی دارای رتبه علمی خبر داد و گفت:

در تلاشیم مجوزهای لازم را از وزارت علوم و فناوری و وزارت ارشاد کسب کنیم.

محمد مجابی روز گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه مطالعات انجام شده در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به سمت کاربردی شدن پیش می‌رود، گفت: تلاش کرده‌ایم پژوهش‌های انجام شده براساس نیازهای شهر باشد و فعالیت‌های اجرایی را همگام با فعالیت‌های پژوهشی به پیش بریم. وی با بیان اینکه به‌زودی جشنواره‌های ایده‌های نو را برگزار می‌کنیم گفت: تمامی پژوهشگران و کارشناسان شهری می‌توانند ایده‌های نوی خود را در بانک ایده این سازمان ثبت کنند و به‌زودی برترین‌های این بانک مشخص می‌شود.
مجابی ادامه داد: پارک علم و فناوری در فضای مجازی یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان است که در آن پایان‌نامه‌های دانشگاهی و پژوهش‌های مهم شهری در اختیار علاقه‌مندان گذاشته شده است. همچنین از پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و دکترا حمایت می‌شود.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه از پایان‌نامه‌های ارشد 5 میلیون تومان و پایان‌‌نامه‌های دوره دکترا به میزان 8میلیون‌تومان حمایت می‌شود، گفت: تا‌کنون از 200 پایان نامه حمایت کرده‌ایم که در سال 90، 150 پایان نامه دیگر نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند. به گفته مجابی، تا‌کنون 110 عنوان کتاب پژوهشی در این مرکز منتشر شده است و همچنین نخستین مجله علمی الکترونیکی نیز پس از کسب مجوزهای لازم از سوی وزارت ارشاد و علوم منتشر می‌شود.

مجابی خبر از برگزاری چهارمین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری داد و گفت: شناسایی دستاوردهای علمی، تقویت فرایند بومی‌سازی‌، تعامل با فرهیختگان در حوزه مدیریت شهری و زمینه سازی برای شناسایی و عرضه ترویج روش‌های علمی از اهداف این جشنواره است.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: مدیریت بحران، معماری شهرسازی، مالی و سرمایه‌گذاری، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی، فنی و عمرانی، مدیریت فناوری و استانداردسازی،حمل‌و نقل و ترافیک، محیط‌زیست و توسعه پایدار و جهاد اقتصادی موضوعاتی هستند که پژوهشگران می‌توانند مقالات علمی و رساله دکترای خود که مورد تایید قرار گرفته است را به جشنواره ارسال کنند. وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار از 13 مهرماه تا 30 آبان است و جشنواره آذرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 149262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز