همشهری آنلاین: نمایشگاهی از عکس‌های "طهران قدیم" به همت کانون حافظان میراث فرهنگی و با حمایت شهرداری منطقه 12 در تالارهای بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران برپا است.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه شامل 120 عکس از مناطق قدیمی تهران است که 70 عکس آن مربوط به سال‌های 1290 تا 1350 می‌شود و تصاویری از مشاغل و شیوه زندگی مردم تهران قدیم، خیابان‌ها و ساختمان‌های قدیمی را دربرمی‌گیرد.

50 عکس دیگر نیز نمایشگاه تصاویری از زمان فعلی تهران را در برمی‌گیرد که در سال‌های 1350 تا 1390 عکاسی شده است.

more

  تاریخ تهران / تهران قدیم به روایت تصویر -1 / تهران قدیم به روایت تصویر - 2 / نخستین‌های تهران

عکس‌های تهران قدیم اصالتی را به تصویر می‌کشند که این شهر از گذشته داشته و از این رو مستند بودن این عکس‌ها و دور بودن از فضاهای انتزاعی از جمله ویژگی‌های آن به حساب می‌آید.

چرا که بیشتر این عکس‌ها حاصل کار عکاسان محلی این مناطق است.

عکس‌های این نمایشگاه را کانون حافظان میراث فرهنگی و شهرداری تهران جمع‌آوری کرده‌اند.

این کانون که خردادماه 89 به همت جمعی از جوانان که دغدغه حفظ هویت فرهنگی‌شان را داشتند، به وجود آمده، هدف اصلی‌اش نیز حفظ میراث فرهنگی تهران قدیم است.

این سازمان مردم نهاد همچنین در این راستا به برگزاری کارگاه‌ها و نیز تورهای آموزشی و پژوهشی و گردشگری اقدام کرده و از هرگونه کمک و پشتیبانی و نیز همکاری مردم در این زمینه استقبال خواهد کرد.

نمایشگاه عکس"طهران قدیم" با حمایت گروه تبلیغاتی پندار از 22 مهرماه تا 8 آبان ماه در تالارهای بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت.

کد خبر 148910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز