همشهری آنلاین: دولت آمریکا که سناریوی مضحکی را علیه ایران با طرح ترور سفیر عربستان برای منحرف کردن نگاهها از اعتراضات گسترده در این کشور طراحی کرده، هم اکنون از افزایش تلاشها برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران خبر می دهد.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "مارک تونر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : آمریکا در پاسخ به توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به تلاشهای خود برای اعمال شدیدترین تحریمها علیه ایران ادامه می دهد.

وی افزود: شماری از شرکا و همپیمانان خود را درباره اتهامات اخیر علیه ایران درباره ترور سفیر عربستان توجیه کردیم و تحریمها علیه تهران باید افزایش یابد.

مارک تونر مدعی شد: بار دیگر از تمام کشورها می خواهیم تا تحریمهای شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران را کاملا اجرا کنند و بیشتر درباره خطرات برنامه هسته ای این کشور هوشیار باشند.

خاطر نشان می شود دولت آمریکا که درپی اعتراضات گسترده مردمی در بیش از هزار شهر، اکنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد، در تلاش برای گمراه کردن جهانیان از این تحرکات مردمی به جوسازی علیه ایران روی آورد و در اظهار نظری عجیب مدعی دست داشتن تهران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن شد.

اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا سه شنبه 19 مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکه‌های الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کر، نشان داد.

کد خبر 148902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز