چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر انتخابات و رجوع به آراء عمومی پایبندی و التزام به رای مردم را برداریم این نوعی باز تولید استبداد و زمینه چینی برای بازگشت استعمار خارجی است.

محمد نبی حبیبی با اشاره به موضوع جنگ فقر و غنا در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی و کلید واژه‌های امام خمینی (ره) ‌گفت: ‌جنبش ضد سرمایه داری جنگ فقر و غنا را عملیاتی کرد.

به گزارش ایلنا وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم کرمانشاه در خصوص گسترش جنبش وال استریت اظهار داشت: جنبش وال استریت به بیش از ۸۰ کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی رسیده است. دانشجویان و نخبگان فکری بدنه این جنبش را تشکیل می‌دهند و کار بزرگ این جنبش شناخت ریشه بحران درجوامع سرمایه داری است.

وی افزود: ریشه بحران در ذات جوامع سرمایه داری و مکتب کاپیتالیسم نهفته است و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که یک اقلیت یک درصدی به ۹۹ در صد حکومت کند.

حبیبی تصریح کرد: دموکراسی و آزادی در جوامع سرمایه داری یک بازی سیاسی است تا حاکمیت آن یک درصد را بر ۹۹ درصد مشروع جلوه دهد.

وی افزود: آنچه جنبش وال استریت را در جهان به بیداری اسلامی پیوند می‌دهد ریشه فرهنگی و عدالت خواهی این جنبش است. ما جنبش ضد سرمایه داری را موج سوم گرایش به اسلام می‌دانیم چرا که اسلام پاسخگوی حقیقی نیازهای بشر در عصر ماست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشگاهیان کرمانشاه در خصوص تحزب گفت: دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص تحزب یک دیدگاه مهم و راهبردی است، ایشان خود در زمان تصدی ریاست جمهوری دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بودند.

وی ادامه داد: ‌ما معتقدیم تحزب اگر در جامعه اسلامی همراه با تهذب نباشد نوعی کپی برداری از حزب در جوامع غربی است. حزب، باشگاه توزیع مناصب و خدمت نیست، حزب محلی برای تزکیه و کسب دانش برای حل مشکلات جامعه است. حزب به تعبیر مقام معظم رهبری جای کادر سازی و هدایت فکری جامعه در زمینه‌های سیاسی، دینی و عقیدتی است.

حبیبی با اشاره به فلسفه شکل گیری حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: حزب موتلفه اسلامی در نزدیک به نیم قرن فعالیت سیاسی نشان داده که در پی ایجاد جامعه نمونه اسلامی تحت زعامت فقها و علما ودر راس آن ولایت فقیه است؛ ما به حول و قوه الهی می‌خواهیم در جامعه سازی بر اساس احکام قرآنی و الهی مشارکت کنیم. این کار یک لحظه تعطیل بردار نیست و در قدرت بودن یا نبودن تاثیری در اصل احساس وظیفه نمی‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: ‌ما در نوسازی، تغییر و بازسازی مهندسی نظام در چهار چوب اصول و آرمانگرایی برای کار آمدی نظام می‌خواهیم نقش ایفا کنیم. این زاویه نگاه ما به بخشی از کارکردهای حزب در جامعه اسلامی است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره مسئله مشارکت وسیع مردم و قانون گرایی و احترام به رای مردم که دو محور سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم کرمانشاه درباره انتخابات آینده بود خاطر نشان کرد: پس از فتنه ۸۸ و شرارت عده‌ای در پایمال کردن رای مردم، دنیا نظاره گر فعالیت سیاسی و نوع رقابت درانتخابات آینده است. ما باید به جهان ثابت کنیم از فتنه ۸۸ عبور کردیم و مردم با‌‌ همان حرارت و گرمی در انتخابات مجلس شرکت دارند و از این لحاظ رکورددار  جوامع پیشرفته هستند.

حبیبی در ادامه گفت: اگر انتخابات و رجوع به آراء عمومی پایبندی و التزام به رای مردم را برداریم این نوعی باز تولید استبداد و زمینه چینی برای بازگشت استعمار خارجی است، به همین دلیل مردم با بصیرت کامل و رهبری معظم انقلاب با هوشمندی بی‌نظیر در برابر این پدیده در سال ۸۸ ایستادند و نظام از این امتحان بزرگ سر بلند بیرون آمد.

وی افزود: ما نباید انتخابات را به صورت رقابت حق با باطل و سفید و سیاه در آوریم. فرض براین است که صلاحیت نامزد‌هایی که از سوی شورای نگهبان مورد تائید قرار می‌گیرند شایستگی حضور در مجلس را دارند، بنا بر این هیچ کس حق ندارد کسی که مورد تایید مردم است و رای آورده را تخطئه کند یا اساس انتخابات را زیر سوال ببرد. البته منتخب هم باید به تعهدی که قبل از انتخابات داده که به اسلام، نظام، مردم و ولایت فقیه پایبند باشد عمل کند.

حبیبی اظهار داشت: ‌ما دارای یک نظامی هستیم که اسلامیت و جمهوریت دو روی سکه مشروعیت آن محسوب می‌شود. باید به اسلام ملتزم و متعهد بود تا نظام از خطر سکولاریسم مصون بماند. همچنین باید به رای مردم ملتزم بود تا جمهوریت نظام آسیب نبیند؛ گناه کروبی، موسوی و اهل فتنه این بود که به جمهوریت نظام و اسلامیت نظام ملتزم نماندند و لذا همراه با ضد انقلاب و منافقین اصلیترین رکن نظام یعنی ولایت فقیه را هدف قرا دادند.

وی ادامه داد: اهل فتنه مشروعیت حضور در رقابت‌های سیاسی را از دست دادند ومردم به آن‌ها اجازه حضور در رقابت‌های سیاسی نمی‌دهند.

کد خبر 148873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز