همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با رفتارهای غیرمسئولانه درانتخابات برخورد می‌شود.

انتخابات

به گزارش واحد مرکزی خبر، صولت مرتضوی در حاشیه مراسم آغاز فعالیت ستاد انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان تهران در نشستی با خبرنگاران به موضوع فعالیت زود هنگام انتخاباتی اشاره کرد و از همگان خواست قانون را رعایت کنند و از آن عبور نکنند.

وی گفت: ستاد انتخابات در همه استان‌ها گزارش فعالیت‌های زود هنگام افرادی را که قصد شرکت در انتخابات دارند رصد و به دستگاه های مربوط اعلام می‌کند و به این فعالیت‌ها در بررسی‌ها توجه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره نام نویسی برای انتخابات هم گفت: نام نویسی برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم دی آغاز می‌شود و براساس قانون تا یک هفته ادامه می‌یابد.

مرتضوی در خصوص لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس نیز گفت: براساس قانون هر10 سال می‌توان 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس اضافه کرد که دولت بر این اساس لایحه‌ای تنظیم و به مجلس تقدیم کرده است.

وی افزود: هم اکنون حدود صد نفر از نمایندگان مجلس بررسی خارج از نوبت این لایحه را تقاضا کرده‌اند .

مرتضوی با ابراز امیدواری به این که مجلس هرچه سریع تر این لایحه را بررسی و نظر خود را اعلام کند گفت: در صورت تصویب این لایحه، در استان تهران هم افزایش تعداد نمایندگان را خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره فعالیت ستادهای انتخاباتی کشور گفت: فعالیت ستادهای سراسر کشور از سوم خرداد آغاز شده است و امروز ما مراسمی نمادین برای ستاد انتخاباتی استان تهران داشتیم.

مرتضوی درباره تدابیر لازم برای خنثی کردن نقشه فتنه گران در این دوره از انتخابات گفت: با توجه به روشنگری های صورت گرفته، حماسه نهم دی، زمین گیر شدن استکبار جهانی و غرق شدن آنها در موج بیداری اسلامی همه نقشه‌های دشمنان در ایجاد فتنه نقش برآب می‌شود و ستاد انتخابات کشور با آموزش و اطلاع رسانی لازم از این گونه اقدامات جلوگیری می‌کند.

در این نشست خبری، استاندار تهران هم از فعالیت شش هزار صندوق اخذ رای در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تمدن با اشاره به فعالیت ستادهای انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان تهران گفت: این ستادها سه اقدام عمده آموزش دست اندرکاران انتخابات، آموزش در سطح عمومی و برگزاری انتخابات را در دستور کار دارند.

وی تاکید کرد: برگزار کننده انتخابات مردم هستند، هیات‌های اجرایی و نظارت همه از مردم هستند و ما فقط نقش پشتیبانی و تنظیم کننده را در برگزاری انتخابات داریم.

کد خبر 147841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز