گروه سیاسی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در واکنش به خبر چندی قبل روزنامه دولت مبنی بر وجود 140 هزار صفحه سند محرمانه از 314 نفر در دولت گفت:

  ادعایی شده که یک مقدار به بلوف نزدیک است وگرنه کسی که ادعا کرده سندش را به مرجع رسمی‌اش که ما هستیم ارائه دهد، اگر ما پیگیری نکردیم بگویند ما سند را ارائه دادیم و سازمان بازرسی پیگیری نکرد اما اگر بگویند سند دست ماست و آنها را ارائه ندهند، شریک تخلفات هستند. اگر هم با این مسائل می‌خواهند غوغاسالاری کنند باید بدانند مردم به آن بلوغ دارند نزدیک می‌شوند و دیگر فریب غوغاسالاری را نمی‌خورند.

مصطفی پورمحمدی روز گذشته درخصوص پرونده‌هایی که دولت گفته درخصوص مفاسد اقتصادی به قوه قضاییه داده گفت: آن لیستی که گفتند در جیبمان است را ندادند تا پیگیری کنیم. یک لیست به رئیس قوه قضاییه دادند که یک نسخه از آن هم به دست ما رسید. در همان ابتدا لیست را بررسی کردیم و دیدیم مثل آن پرونده‌های عادی است که سال‌ها در دادگاه وجود دارد. مثلا پرونده‌ای در مورد یک هکتار زمین در دولت اصلاحات یا پرونده‌هایی از این دست بود. حالا ما باید با آقای رئیس‌جمهور دعوا راه بیندازیم؟ ما که نباید هر روز به حرفی که واقعیت ندارد تن بدهیم و نباید در فضاهای توهمی زندگی کنیم. اگر کسی ادعایی کرد باید از او سند بخواهیم و حرف ما این است که بلوغ سیاسی باید در جامعه بالا برود تا شکست نخوریم و اگر شکست خوردیم این شکست سبب زمینگیر شدنمان نشود بلکه سبب رشد و ارتقای ما شود و طبعا چنین نشست‌هایی به این مسئله کمک خواهد کرد.

اتهام سیاسی بودن برخوردها

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به پرونده فساد اقتصادی اخیر گفت: سوابق ما مشخص است که در پرونده‌های اینچنینی برخورد قاطعی داشته‌ایم و خیلی‌ها از این بابت از دست ما ناراحت هستند. قضیه از این قرار است که افرادی معرفی می‌شوند و ما شروع به برخورد می‌کنیم. سایت‌ها و روزنامه‌ها شروع به مطلب نوشتن می‌کنند و یک کشمکش به‌وجود می‌آید و ما به سیاسی بودن متهم می‌شویم. وی ادامه داد: این‌طور نیست که قوه قضاییه نمی‌خواهد برخورد کند. اتفاقا برخورد کردن خیلی خوب است؛ چون ما قهرمان می‌شویم و مبارزه با مفاسد شهرت می‌آورد اما ملاحظاتی وجود دارد. ما ناچاریم چشم‌مان به بیرون مرزها هم باشد؛ زیرا فضای امروز جامعه ما جدا از فضای سیاسی جهان نیست و ما ناچاریم فضای سیاسی کشور را به مخاطره نیندازیم و خیر و صلاح کشور را در نظر بگیریم.

ضعف در برنامه‌ریزی

مصطفی پورمحمدی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال سفرهای استانی دولت که اینقدر مصوبات دارد اما تعداد زیادی از آنها عملی نشده است. حال دلیل این چیست؟ شاید گفته شود از کم‌کاری یا بی‌عرضگی دولت است اما من می‌گویم خیر، دولت دارد تلاش می‌کند و من اسم این را ضعف در برنامه‌ریزی می‌گذارم. پورمحمدی اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر نرخ بهره‌وری ما 1.6 است که این رقم در کشورهای پیشرفته2.4است یعنی ما یک تومان می‌دهیم ولی یک تومان برداشت نمی‌کنیم. ما می‌گوییم مجلس باید بر دولت نظارت داشته باشد ولی خیلی وقت‌ها می‌بینیم مجلس خودش عامل انحراف است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در جامعه باید عوامل کنترل‌کننده قدرت، ایجاد و تقویت شود گفت که اگر ثروت کنترل نشود، زیاده‌خواهان به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند. وی گفت: جامعه‌ای که می‌خواهد در فضای سالمی زندگی کند، باید تعریفی از قدرت و ثروت داشته باشد و آن را کنترل کند؛ البته خطر موقعی افزوده می‌شود که این دو به یکدیگر بپیوندند و از یکدیگر برای توسعه‌ خود استفاده کنند. حال برای اینکه جامعه در تسخیر این دو قرار بگیرد باید یک تصویر روشن از خودشان ارائه دهند. از این جهت تصویر گسترده‌ای برای خوب‌نمایی اینها در جامعه می‌بینیم. جامعه‌شناسان از عبارت زور، زر و تزویر استفاده می‌کنند یعنی تزویر است که می‌آید و کارسازی می‌کند.

10 سال بی‌قانون

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فرمان 8ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: ایشان در سال ‌٨٠ این مسئله را عنوان کردند و از آن سال قرار است یک قانون برای این امر نوشته شود اما هنوز یک قانون برای آن نوشته نشده است. مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه بستر تولید فساد باید به حداقل برسد اظهار داشت: خود من که به سازمان بازرسی آمدم دیدم قانون مشکل دارد؛ کلی قانون بالا و پایین شد، به مجلس و شورای نگهبان رفت و در نهایت در مجمع تشخیص گفته شد اگر بخواهید اینقدر کنترل داشته باشید نظام اقتصادی مختل می‌شود و دست ما به جایی نرسید؛ بی‌قانونی سر از ناکجاآباد در می‌آورد و جامعه را به سمت هرج و مرج می‌برد.

کد خبر 148757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز