همشهری آنلاین: رییس کل دادگستری استان اصفهان از افزایش آمار جرم توهین و افترا در این استان خبر داد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تعریف جرایم توهین، افترا، نشر اکاذیب و ... تصریح کرد: در تیرماه سال جاری بیش از دو هزار و 600 مورد و در مردادماه نیز بیش از سه هزار و 400 مورد جرم توهین در استان اصفهان گزارش و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه آمار توهین در استان رشد داشته است، ادامه داد: در شهرستان اردستان میزان وقوع جرم توهین بیشتر از جرایم مهمی همچون سرقت و مواد مخدر است.

رییس شورای قضایی استان اصفهان افزود: آمار کلی وقوع جرم توهین در استان اصفهان در ماه‌های تیر و مرداد پنج هزار و 653 مورد بوده است.

انصاری تعداد توهین به مقامات و ماموران رسمی را 122 مورد در استان اعلام کرد و یادآور شد: انتشار افترا و الفاظ رکیک یا نسبت‌های توهین‌آمیز در این مدت 673 مورد بوده است.

وی اظهار کرد: اهانت به مقدسات اسلامی در این مدت 11 مورد و جمع کل موارد اهانت، نشر اکاذیب و افترا در تیرماه و مرداد ماه 6543 مورد بوده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه به جرایم توهین و افترا در این دو ماه به صورت کامل رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه جرم توهین جزو جرایمی نیست که ویژگی خاصی داشته باشد، سریع رسیدگی می‌شود.

انصاری گفت: برای اثبات این جرایم شاکی باید شاهد معرفی کند و اگر جرم به صورت مکتوب اتفاق افتاده باشد از طریق همان نوشته ثابت می‌شود.

کد خبر 148697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز