گروه شهری: با تصویب شورای اسلامی شهرتهران، عوارض قطع درختان در سال آینده، یک و نیم برابر افزایش یافت.

مهدی چمران، در پایان دویست و نود و هفتمین جلسه رسمی فوق العاده  شورای اسلامی شهر تهران  در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی لایحه اصلاحیه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز گفت: با تصویب اعضای شورای  شهر، عوارض قطع درختان و اشجار در سال 86، 5/1 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بررسی  لایحه اصلاحیه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز افزود: شهرداری پیشنهاد افزایش دو برابری عوارض قطع درختان را داده بود که اعضای شورای شهر، نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مبنی بر افزایش 5/1 برابری‌ عوارض را تصویب کردند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که  این مصوبه مربوط به درختانی است که  بر اساس قانون و در جریان ساخت و ساز قطع می‌شوند و جریمه قطع غیر‌قانونی درختان جدای از این مصوبه است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، عوارض قطع  هر اصله درخت با محیط بن تا 50 سانتی‌متر، 300 هزار تومان، بیش از 50 سانتیمتر تا 100 سانتی‌متر به ازای هر سانتیمتر 30 هزار تومان و بیش از 100 سانتیمتر نیز به ازای هر سانتیمتر مازاد، 60 هزار تومان است.

اخذ عوارض از مهاجران خارجی

رئیس شورای شهر، بررسی لایحه اصلاحیه اخذ عوارض از مهاجران خارجی مقیم شهر تهران را از دیگر لوایح بررسی شده در جلسه دیروز عنوان کرد و گفت: بر اساس این مصوبه  هر مهاجر خارجی مقیم شهر تهران که از امکانات شهری استفاده می‌کند باید مبلغ 7 هزار و پانصد تومان به شهرداری بپردازد و بر همین اساس نفر بعدی خانوار نیز موظف به پرداخت چهار هزار تومان به عنوان عوارض استفاده از امکانات شهری به شهرداری است.

چمران با بیان این که اخذ عوارض از مهاجران خارجی طبق مصوبه سال 83 تعیین شده است، افزود: سال 83 همین میزان عوارض برای مهاجران خارجی تعیین شد؛ ولی  به دلیل نبود ساز و کارهای لازم اجرایی نشد که  اما از سال آینده قرار است با هماهنگی استانداری این عوارض هنگام دریافت  کارت اقامت، از مهاجران اخذ  ‌شود.

چمران همچنین با اشاره به بررسی لایحه اصلاحیه اخذ عوارض از موتور‌سیکلت‌ها در شهر تهران نیز گفت : پس از بررسی لازم، اعضای شورا تصمیم گرفتند تا همان عوارض مصوب سال 83 را برای موتورسیکلت‌ها اعمال کنند که بر این اساس از موتورسیکلت‌های دو زمانه 5 هزار تومان و چهار زمانه 3 هزار تومان، شماره‌گذاری انواع موتورسیکلت داخلی معادل 2  درصد فروش کارخانه و شماره‌گذاری انواع موتورسیکلت وارداتی، معادل 2 درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق گمرکی، عوارض دریافت می‌شود. 

وی همچنین از بررسی لایحه اخذ عوارض برگزاری نمایشگاه در تهران خبر داد و گفت: شهرداری پیشنهاد کرده بود که از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در تهران 5 درصد از محل قراردادها و 5 درصد از بلیت های ورودی عوارض اخذ شود؛ اما به دلیل نبود برآورد مناسب از درآمد حاصله نمایشگاه‌ها و همچنین احداث نمایشگاه جدید توسط شهرداری، این لایحه نیز به تصویب نرسید.

چمران همچنین در پاسخ به سئوالی در باره نرخ عوارض ساخت و ساز نیزگفت: عوارض ساخت و سازها تثبیت شده است.

نرخ کرایه تاکسی تا آخر بهمن ماه

رئیس شورای شهر درباره تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی‌های تهران برای  سال آینده  نیز گفت: تلاش می‌کنیم، نرخ‌های جدید کرایه تاکسی‌ها را تا اواخر بهمن ماه تصویب و تا  اسفند ماه ابلاغ کنیم.

کد خبر 14848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز