همشهری آنلاین: امروز سپاه، بسیج و همه دوستداران انقلاب نگران مسئله جنگ نرم هستند چون در این نوع جنگ همه چیز آرام آرام صورت گرفته و اثرگذار می‌شود.

پاسداران وابسته و بازنشسته با برنامه‌ریزی دقیق همچون گذشته باید سازمان‌دهی شده و در تمام کشور و استان‌ها، مسائل مهم و استراتژیک استان خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی بررسی، کنترل و مدیریت کنند تا از ارزشهای انقلاب عدول نشود.

سردار جمال آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه در همایش کانون بازنشستگان سپاه با اشاره به جانفشانی شهدا برای حفظ ارزشها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، اظهار داشت: این انقلاب نتیجه تلاش‌های پیامبران و ائمه اطهار است و همه تلاش 12 امام معصوم -منهای 5 سالی که حضرت علی (ع) حکومت کردند- ظهور و بروزش در انقلاب اسلامی است و ما امروز مدیون و بدهکار انقلاب، امام، مقام معظم رهبری و دوستان شهیدمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی خطاب به حاضران در همایش گفت: بازنشستگان وابستگان سپاه و در واقع اعضای سپاه دوم پاسداران انقلاب اسلامی هستند که نگران حفظ آرمان‌های نظام بوده و دغدغه‌ای جز پاسداری از انقلاب ندارند.

آبرومند با یادآوری تجربیات دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در آن زمان هر چه میدان جنگ و خاکریزهای نبرد بزرگتر می‌شد، نیازمند ورود یگان‌های جدیدی بودیم و امروز نیز در هجمه بزرگ و جنگ نرم دشمن و شبیخون و ناتوی فرهنگی نیز باید یگانهای جدیدی وارد میدان کنیم و این نیروی جدید همین وابستگان و بازنشستگان سپاه هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در موضوع جنگ نرم تاکید کرد: دغدغه صدا و سیما تنها نشاندن مخاطب پای تلویزیون است اما این کافی نیست و باید محتوا و هدف برنامه‌ها مشخص بوده و ارزشی باشد.

وی افزود: امروز سپاه، بسیج و همه دوستداران انقلاب نگران مسئله جنگ نرم هستند چون در این نوع جنگ همه چیز آرام آرام صورت گرفته و اثرگذار می‌شود.

آبرومند ادامه داد: ما وارد صحنه‌ای از جنگ شده‌ایم که یگان‌های جدید نیاز داریم و برای ایجاد این نیروی پشتیبان هزاران پاسدار بازنشسته داریم که بزرگترین حماسه‌ها و صحنه‌های دوران انقلاب در مقاطع گوناگون را آفریده و همواره آماده جانفشانی و ایثار در راه حفظ و پاسداری از انقلاب هستند.

وی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را زمینه ساز بیداری اسلامی در منطقه و جهان عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب ما این فرصت را برای همه جامعه ایرانی فراهم کردده که یک نقش جدی در سرنوشت جهانی ایفا کنند و این جمع پاسداران وابسته جزو همین دسته هستند یعنی آنهایی که در سال 57 در صحنه بودند، همین طور نقش خود را تا امروز در عرصه های مختلف بروز داده و زمینه ساز ترویج انقلاب اسلامی و اندیشه‌های ناب امام (ره) و رهبری معظم انقلاب و بیداری ملت‌های دنیا شده‌اند.

آبرومند با اشاره به حضور صدها هزار پاسدار در بهترین دوران انقلاب و کوران حوادث، ادامه داد: پاسداران وابسته و بازنشسته با برنامه‌ریزی دقیق همچون گذشته باید سازمان‌دهی شده و در تمام کشور و استان‌ها، مسائل مهم و استراتژیک استان خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی بررسی، کنترل و مدیریت کنند تا از ارزشهای انقلاب عدول نشود.

وی لزوم هماهنگی کانون‌های بازنشستگی استان‌ها با فرماندهان سپاه آن مناطق را مورد تاکید قرار داد و افزود: پس از سازماندهی نیروها در عرصه‌های مختلف امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها، با ظرفیت سازی و برنامه‌ریزی مطلوب و هماهنگ با سپاه استانی باید در پی کارها و نتایج اثرگذار باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه در پایان خواستار اجرای مدیریت راهبردی برای ایجاد بسترهای مناسب جهت نقش آفرینی اعضای سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی شد و گفت: ارائه خدمات آموزشی، تربیتی و بصیرتی در کنار خدمات مسکن، وام و سایر امور، شرط لازم در تکریم و قدرشناسی وابستگان سپاه است ولی آنچه سپاه بر آن تاکید دارد ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت روحیات معنوی و جهادی و روحیه پاسداری در نیروها با الگوگیری از حضرت سیدالشهداء (ع) و با هدف پاسداری از انقلاب اسلامی است که سازمان دهی جدید در تشکیلات این کانون دقیقاً در راستای همین هدف ارزنده است.

کد خبر 148174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز