همشهری آنلاین: بخش نمایشگاهی نخستین حراج آثار هنرهای تجسمی جمعه 22 مهر در گالری شیرین دایر خواهد شد و بعد از شش روز فرصت برای تماشای آثار، 29 مهر همه این آثار در هتل پارسیان اوین در یک حراجی به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش‌ خواهند رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین حراج آثار هنرهای تجسمی به همت خیریه بهنام دهش‌پور و با حضور 127 هنرمند خیر که در میانشان دهها نام بسیار معتبر و شاخص دیده می‌شوند برپا خواهد شد.

شیرین پرتوی مدیر گالری شیرین که مدیریت اجرایی این رویداد را برعهده دارد، ضمن اعلام این خبر وعده داد قیمت آثار هنرمندان با فاصله بسیار از قیمت واقعی‌شان در بازارهای هنری عرضه شود؛ او ابراز امیدواری کرد با استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم نیکوکار و علاقمند به هنر، قدمی هرچند کوچک در حمایت و اعلام پشتیبانی از بیماران عزیز مبتلا به سرطان برداشته شود.

در میان 127 هنرمندی که هریک، یک اثر به نخستین حراج خیریه آثار هنرهای تجسمی شرکت داده اند چهره‌های شاخص بین‌المللی دیده می‌شوند که آثارشان چندسالی است در حراجی‌های معتبر با رقم‌های بالا به فروش می‌رسند نام‌هایی نظیر منیر فرمانفرمائیان، افشین پیرهاشمی، نصرالله افجه‌ای، مسعود عربشاهی، پرویز کلانتری و فرح اصولی از این جمله‌اند.

شماری دیگر از هنرمندان که آنها نیز در مارکت‌های منطقه، این روزها به رقم‌های خوبی دست یافته اند در این حراجی حاضرند: بیتا وکیلی، مرتضی دره باغی، بیتا فیاضی، حسین‌خسروجردی، داریوش قره‌زاد، شادی قدیریان، وحید چمانی، علیرضا فانی در این زمره‌اند.

اما در این حراج خیریه که بخش نمایشگاهی آن همین جمعه در گالری شیرین برپا خواهد شد نام‌های بزرگ و پیشگام  دیگری نیز حضور دارند که عبارتند از: ایران درودی، تاها بهبهانی، بابک اطمینانی، مریم سالور، بهرام دبیری، گیتی سیف، فرشید مثقالی، گیزلا وارگا‌سینایی، حسین محجوبی، نصرالله کسراییان، فریدون آو، واحد خاکدان، رضا کیانیان، یاسمین سینایی، عبدالحمید پازوکی، شهناز زهتاب، مصطفی دشتی، جمشید بایرامی، مانیا اکبری، قربانعلی اجلی، رزیتا شرف جهان، بهداد لاهوتی، عین الله صادق‌زاده و دهها نام دیگر.

جمع جوانان پرآوازه و خوش نام که این روزها در بازار داخلی هنر خوب می‌فروشند نیز در این حراج خیریه جمع است: علیرضا سعادتمند، محمد طباطبایی، دانا نهداران، سمیرا اسکندرفر، علی اتحاد، سارا آریان پور، حامد رشتیان، مونا پاد، راضی داوتیان، طاهره صمدی طاری، مجید صادقی‌نژاد، لیلا خرازی، سپهر بختیاری، امید حلاج، زهرا مرصوص، هما بذرافشان و ... .

حضور انواع هنرهای تجسمی از قبیل نقاشی(در همه سبک‌ها)، مجسمه، عکس، دیجیتال آرت، نقاشیخط ،امیدواری برای مشارکت پررنگ مردم و خریداران آثار هنری در این حراج را دوچندان کرده است.

بخش نمایشگاهی این حراج خیریه در محل جدید گالری شیرین واقع در خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک 9 دایر خواهد بود و حراج این آثار 29 مهر در هتل پارسیان اوین واقع در تقاطع بزرگراه یادگار امام و بزرگراه شهید چمران برپا خواهد شد.

 

 

کد خبر 147894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز