همشهری آنلاین: معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از وجود300 هزار ظرفیت خالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سال تحصیلی 91-90 خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود ملاباشی در نشست مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان که در راستای دور چهارم سفر استانی هیات دولت به همدان صورت گرفت، افزود: در حال حاضر در یک دوران گذر قرار داریم و براساس آن یا باید جوانان را به سمت تحصیل در خارج از کشور سوق دهیم و یا اینکه مقداری سختی بکشیم و دانشجویان در داخل کشور ادامه تحصیل دهند که براین اساس ما باید این دوران گذار را طی کنیم.

وی افزود: چندی پیش ما در زمینه پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشکل داشتیم؛ اما با تلاشی که صورت گرفت در حال حاضر دارای 300 هزار ظرفیت خالی (صندلی خالی) درآموزش عالی هستیم.

ملاباشی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که نوکری آموزش عالی کشور را می‌کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر باربخش اعظم آموزش عالی را بخش خصوصی بر می‌دارد و به عنوان نمونه دانشگاه آزاد دارای بیش از یک میلیون دانشجوست که براساس آن به سهم خود امسال 37 هزار نفر از مربیان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل شدند.  

کد خبر 147798

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز