جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

جاوه: دانش‌آموزان مدرسه‌ای در کشور اندونزی هر روز بدون کتاب در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

کتاب

معلمان و دانش‌آموزان مدرسه «ناتورا» واقع در استان جاوه اندونزی آزمایشِ علوم‌تجربی و بحث در مورد علوم نظری را جایگزین مطالعه کتاب‌های درسی کرده‌اند. این روش که از سال 2004میلادی در این مدرسه به‌کار گرفته شده نتایج مثبتی را نیز برای دانش‌آموزان در برداشته است؛ برای‌نمونه علاوه بر موفقیت‌های برخی از دانش‌آموزان در آزمون‌های گوناگون، یکی از این دانش‌آموزان نیز برای اختراع روباتی که در آب کار می‌کند کاندیدای دریافت جایزه وزارت علوم این کشور شد. هر کلاس این مدرسه فقط 12نفر را می‌پذیرد و مسئولان بخش آموزش این کشور سطح کلاس‌ها را بسیار بالا ارزیابی کرده‌اند.

اصلاح صورت با تبر

مسکو: یک معلم روسی هر روز صبح صورت خود را با تبر اصلاح می‌کند.الکس کارپنکو تیغ و ماشین‌اصلاح را وسایل تجملی می‌داند و انگیزه‌اش برای استفاده از تبر به‌عنوان ریش‌تراش، جمع‌کردن پول است. الکس به این نیز بسنده نکرده و گاهی برای اصلاح از بیل‌باغبانی استفاده می‌کند. وی می‌گوید: «نخستین‌بار که همسرم یک تبر را زیر گردن من دید حسابی وحشت کرد، به‌همین خاطر این روز‌ها از بیل باغبانی نیز استفاده می‌کنم». وی هنگامی تصمیم به این کار گرفت که پدربزرگش به او گفت: در زمان جنگ‌جهانی دوم آنها به وسایل اصلاح دسترسی نداشته‌اند؛ به‌همین دلیل از هر وسیله فلزی که می‌توانستند آن‌را تیز و برنده کنند برای این منظور استفاده می‌کرده‌اند.

حراج عینک هیتلر

مونیخ: 66سال پس از پایان جنگ‌جهانی دوم، عینک هیتلر زیر چکش حراج می‌رود. در این حراجی مجموعه‌داران در شهر مونیخ گرد هم می‌آیند تا عینک‌مطالعه آغاز‌کننده جنگ‌جهانی دوم را با قیمت پایه ‌5‌هزار پوند به‌ مجموعه خود اضافه کنند و اجازه ندهند این اشیاء به دست نئونازی‌ها بیفتد. هر چند بیشتر آنها چشم به ساعت طلای هیتلر دوخته‌اند که در سال1929به وی اهدا شده. اما در میان وسایل شخصی رایش‌سوم، یک جاعینکی چرم با مخمل‌آبی به همراه یک نشان طلایی نیز به چشم می‌خورد.گفتنی است: با اینکه هیتلر اهل سیگار‌کشیدن نبود در این حراجی جاسیگاری نقره‌ای و بزرگی وجود دارد که آن نیز با قیمت9هزار و 500‌پوند به حراج گذاشته می‌شود.

کد خبر 147767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز