دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

بوینس‌آیرس: اگر همیشه از دست گارسون‌هایی که برای دریافت سفارش و آوردن غذا، مشتری را معطل می‌کنند عصبانی می‌شوید، تصور گارسون‌هایی که در شهر بوینس‌آیرس آرژانتین مجبورند با سینی حاوی بطری آب و آب‌پرتقال، مسافتی را بدوند، برای شما جالب خواهد بود.

waiter

 در رقابت امسال 450گارسون شرکت‌کننده باید به‌طور همزمان و در حالی که هر نفر، یک سینی در دست داشت مسافت چند‌صدمتری مسابقه را بدون اینکه محتویات بطری‌ها و لیوان‌های داخل سینی بریزد، طی می‌کردند. سرانجام گارسون جوانی توانست از پس این کار بربیاید و پیش از بقیه شرکت‌کنندگان به خط پایان برسد. گفتنی است که هرساله جشنواره گارسون‌ها در کشورهای گوناگون جهان برگزار می‌شود.

11سال پیاده‌روی

اتاوا: مردی پس از 11سال پیاده‌روی و پیمودن 75هزار کیلومتر سرانجام به شهر اتاوا در کشور کانادا رسید. ژان‌بلیوا کانادایی 56ساله 11سال پیش تصمیم گرفت برای کمک به قربانی‌های خشونت و تبلیغ صلح دست به این حرکت نمادین بزند. او در این پیاده‌روی 11ساله از 64کشور گذشت و اواخر ژانویه سال‌جاری میلادی نیز از «ونکوور» به سمت «اتاوا» حرکت کرد و پس از 8ماه به این شهر رسید. او که سفرش را فقط با داشتن 4هزار دلار آغاز کرد، هر سال مبلغی از طرف همسرش دریافت می‌کرد. ژان می‌گوید: «فقط یک‌بار در کشور الجزایر دچار بیماری شدم و در طول این مدت 53جفت کفش پاره کردم». وی در تمام این مدت یک‌بار در کشور اتیوپی دچار ناامیدی شد اما حمایت‌های خانواده‌‌اش او را به ادامه راه تشویق کرد.

شکستن رکورد پرواز بالن

نیومکزیکو: پرواز همزمان 345‌بالن در یک ساعت، منجر به شکسته‌شدن رکورد گینس شد. چهلمین جشنواره بین‌المللی بالن‌ها در ایالت نیومکزیکوی آمریکا با این رکوردزنی، افتتاحیه مناسبی داشت. هر سال در ماه اکتبر این مراسم برگزار می‌شود و مردم و گردشگران بسیاری به محل برگزاری آن می‌روند. گفتنی است که تعداد بازدیدکنندگان از این جشنواره در سال‌جاری به 100هزار نفر هم رسید. رکورد پیشین گینس متعلق به‌جشنواره فرانسوی‌ها بود که اوایل امسال با فرستادن 343‌بالن به دست آمده بود. جشنواره بین‌المللی بالن نیومکزیکو که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های دنیاست، در سال2000 توانسته بود با فرستادن 329 بالن به هوا، رکورد گینس را برای مدتی در اختیار داشته باشد.

کد خبر 147461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز