جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: پس از خلف وعده مرداد‌ماه آموزش و پرورش در افتتاح 2هزار مدرسه جدید تا پایان شهریور امسال، اکنون معاون این وزارتخانه با تغییر سخنان قبلی خود اعلام کرده که با آغاز سال تحصیلی جدید 1835 مدرسه افتتاح شده و تا پایان مهرماه این تعداد به 2هزار مدرسه جدید خواهد رسید.

ساختمان

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، شهریور‌ماه در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه حاجی‌بابایی پیش از این بارها وعده داده که 2 هزار مدرسه جدید در کشور تا اول مهر‌ماه امسال افتتاح می‌شود، گفت: هیچ‌گاه سخنی از افتتاح 2 هزار مدرسه جدید تا اول مهر‌ماه 90 مطرح نشده‌است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه احتمالا منظور وزیر آموزش و پرورش کل پروژه‌های عمرانی بوده، اظهار کرد: کل طرح‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در 6 ماه نخست امسال یکهزار و 835 پروژه است که شامل مدارس جدید، جایگزین و مقاوم‌‌سازی فضاهای ورزشی، پرورشی، هنرستان‌ها و خوابگاه‌هاست.البته به گفته معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بخش عمده این طرح‌ها تحویل آموزش و پرورش شده و اینکه پس از گذشت یک‌ماه چرا وی سخنان پیشین خود را نادیده می‌گیرد و اعلام می‌کند همه پروژه‌ها مدرسه جدید ساخت، بود که تحویل آموزش و پرورش شده جای تعجب دارد و باید منتظر توجیه این تناقض در سخنان وی باشیم.جالب‌تر اینکه وی این سخنان را در نشست خبری و در پاسخ به همشهری بر زبان‌راند و حتی به صراحت گفت: «وزیر آموزش و پرورش هیچ‌گاه وعده افتتاح 2 هزار مدرسه جدید را نداده است.»

اصرار مجدد بر افتتاح 2هزار مدرسه

با توجه به تناقض در سخنان وزیر آموزش و پرورش و معاون وی در افتتاح 2هزار مدرسه جدید، حاجی‌بابایی در دیدار با فرهنگیان اردبیلی باز هم وعده خود را تکرار کرد: «2هزار مدرسه جدید تا مهر ماه امسال در کشور افتتاح می‌شود.» همچنین برای اینکه وعده خود را عملی شده جلوه‌دهد اظهار کرد: امسال در مدرسه‌سازی با هیچ سال دیگر کارهای انجام شده قابل قیاس نیست به‌طوری که افتتاح ۲ هزار مدرسه یک توفیق ارزشمند است و تاکنون در هیچ محفلی سخن از افتتاح ۶ هزار مدرسه به میان نیامده است.

استثنایی‌ترین سال

وزیر آموزش و پرورش مرداد‌ماه امسال در جمع روسای آموزش و پرورش کشور گفت: امسال «استثنایی‌‌ترین» سال آموزش و پرورش در مدرسه‌سازی است و 2 هزار مدرسه جدید تا اول مهر 90 افتتاح می‌شود. به‌نظر می‌رسد بخشی از اخباری که مسئولان اعلام می‌کنند عمدا یا سهوا اشتباه است و بیشتر جنبه تبلیغی دارد و برای اینکه وعده وزیر عملی شده جلوه کند باید همه از جمله رسانه‌ها همکاری کنند و کار انجام نشده را طوری بیان کنند تا خدشه‌ای به جایگاه «مقام عالی وزارت» وارد نشود.
خبرگزاری پانا، وابسته به آموزش و پرورش نیز 28شهریور نوشت: وزیر آموزش و پرورش از افتتاح 2هزار مدرسه در مهر ماه امسال خبر داد.

واحد مرکزی خبر نیز 27شهریور‌ماه اعلام کرد: وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌های این وزارتخانه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: روز چهارشنبه [30شهریور90] شکوفایی جوانه‌ها را داریم و حدود 2هزار مدرسه را با حضور مسئولان افتتاح می‌کنیم.
خبرگزاری فارس نیز 5 مهر‌ماه اظهارات وزیر آموزش و پرورش در رباط‌کریم را اینگونه منتشر کرد: «امسال 4 میلیون متر‌مربع مدرسه ‌در کشور ساخته می‌شود، همچنین در مهر‌ماه 2 هزار پروژه آموزشی و پرورشی در کشور افتتاح می‌شود و پس از آن باید به سمت پروژه‌های دهه فجر برویم.»

باز‌هم وعده

تناقض در اظهارات مسئولان محترم آموزش و پرورش زیاد است اگر بپذیریم که امسال استثنایی‌ترین سال مدرسه‌سازی‌ در کشور است، مشخص نیست که 2هزار مدرسه جدید ساخت، تا آغاز سال تحصیلی 91-90 افتتاح شده یا تا پایان مهر‌‌ماه افتتاح می‌شود. آیا همه پروژه‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش مدرسه بوده یا اینکه براساس گفته معاون وزیر پروژه‌های مختلفی بوده که برای اینکه حرف وزیر ثابت شود باید همه آنها مدرسه جدید ساخت قلمداد شود. ‌

کد خبر 147748
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز