پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مرگ استیو جابز چه تاثیری بر جایگاه شرکت اپل در دنیا خواهد گذاشت؟

steve jobs

Steve Jobs

به گزارش یورو نیوز، برخی معتقدند که این جابز نبوده که برای اپل کار می کرده، بلکه در واقع اپل در خدمت جابز بوده. اپل منهای جابز شاید معنای چندانی حداقل تاامروز نداشته است.

more

  استیو جابز درگذشت

مارک نیومن یکی ازکارشناسان این حوزه در این مورد معتقد است:"نمی‌خواهم بگویم که دیگر فصل ابداعات اپل با این اتفاق به پایان رسیده، برعکس معتقدم که آنها این کار را بهتر هم ادامه خواهند داد. انسان‌های بسیار توانایی در اپل جمع شده‌اند و در حال حاضر از سوی شرکت‌های دیگر بویژه سامسونگ تحت فشار قرار دارند و بنظرم در فقدان استیو جابز وضعیت برای اپل بدتر و سخت تر خواهد شد."

برخی محصولات اپل نظیر آیفون 4S که اخیرا رونمایی شده و یا گوشی آیفون در سال 2007، آیپاد در سال 2001، آیمک در سال 1998و مک اینتاش در سال 1984 بدون شک مدیون استعداد و شم بالای تجاری استیو جابز هستند. استعدادی که ارزش هرسهم شرکت را در طی سی سال، از سه دلار و 59 سنت به 376 دلار رسانده است.

در حال حاضر شاید هیچ کس به اندازه مدیران شرکت سامسونگ از وضعیت پیش آمده خشنود نباشند. آن‌ها به‌عنوان رقیب اصلی اپل در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و لوح‌های رایانه‌ای، و تسلط بر بازار ارزشمند آسیا، راه خود را برای رقابت با اپل در فقدان مغز متفکر این شرکت هموارتر خواهند دید.

در همین حال ارزش سهام سامسونگ روز پنجشنبه حدود چهاردرصد افزایش یافت. ارزش سهام رقبای دیگر اپل نظیر ال.جی الکترونیک و اچ.تی.سی تایوان هم در بازارهای آسیایی بطور نسبی بالا رفت

کد خبر 147710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز