پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیأت مدیره بانک ملی صبح پنجنشنبه 14 مهر با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این جلسه دکتر سید شمس‌الدین حسینی با اشتباه خواندن اقدام خاوری در عدم مراجعه به کشور گفت: این کار باعث شده اتهام‌های زیادی به سوی وی معطوف شود و انتظار می‌رود وی بازگشته و به مسئولیت خویش عمل کند و پاسخگو باشد.

حسینی با اشاره به اینکه محمودرضا خاوری در سال 87 و در زمان انتصاب تأیید صلاحیت شده بود گفت: صلاحیت‌های عمومی وی از سوی مراجع ذی‌ربط انجام شده بود کما اینکه صلاحیت های فنی و تخصصی وی نیز به تأیید بانک مرکزی رسید.

وزیر اقتصاد گفت: مدیرعامل جدید بانک ملی هفته آینده تعیین می‌شود و مراحل نهایی تأیید صلاحیتی وی در حال انجام است.

حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: فرمایشات ایشان فصل الخطاب است و با متخلفان و مجرمان قاطعانه برخورد می‌شود.

وی گفت: کارهای اقتصادی هم مانند گذشته با قوت دنبال می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه در خصوص موضوع اخیر همه قوا هماهنگ و هم جهت فعالند تأکید کرد: هیأت مدیره بانک ملی نیز باید با تهیه گزارش های مستند و مستدل با مراجع رسیدگی کننده اعم از قوه قضائیه، مجلس و کمیته منتخب دولت همکاری لازم را معمول دارند.

حسینی خطاب به هیأت مدیره، مدیران و کارکنان بانک ملی گفت: اقدام اخیر یک ضایعه برای بانک محسوب می شود و راه رفع آن جهاد مومنانه، همت مضاعف و تلاش در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم است.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه باید این ضایعه جبران شود گفت: باید شبانه روز تلاش شود و خدمات بهتر و بیشتری ارائه شود.

وی به نقش بانک ملی در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: نباید در حمایت از تولید و خدمات بانکی رویکرد انقباضی بر بانک حاکم شود.

حسینی با اعلام اینکه بانک‌ها نقش قابل توجهی در تأمین منابع سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش دارند اظهار کرد: همکارانم در بانک ملی فقط به تلاش زیاد و خدمات بیشتر به مردم، فکر کنند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: جامعه به بانک ملی به عنوان نهاد مالی معتبر می‌نگرد و برنامه‌های ما در دولت نیز در همین جهت است.

 

کد خبر 147701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز