همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ایران برنامه‌ای مشخص دربرابر سپر موشکی ناتو در ترکیه دارد، گفت: اگر موشک‌های بالستیک ایران پرتاب شود به طور قطع سامانه موشکی ناتو ناکارآمد خواهد بود.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه اظهار داشت: ترکیه یکی از اعضای ناتو به شمار می رود و در راستای تعاملی که با ناتو و کشورهای غربی دارد اجازه استقرار سپر موشکی آمریکا را در خاکش داده است.

وی با بیان اینکه ما از بابت استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه تهدیدی احساس نمی کنیم چون برای هر نوع تهدیدی برنامه مشخصی داریم، گفت: هر تهدیدی که وجود داشته باشد برای ما فرقی نمی کند چون در اوج آمادگی نظامی هستیم و می توانیم در کمترین زمان پاسخ کوبنده ای را به دشمن بدهیم.

 سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز چندی پیش در این باره گفته بود این گونه اقدامات حرکات مذبوحانه آمریکایی ها برای تحت فشار قراردادن ایران است و ما هم به گونه ای طراحی کردیم تا اگر روزی نیاز شود موشک های بالستیک را در مقابل این سامانه پرتاب کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این موشک های بالستیک پرتاب شود به طور قطع سامانه موشکی ناتو ناکارآمد خواهد بود، عنوان کرده بود اگر آنها قادر باشند توسط این سیستم موشکی ایران را هدف قرار دهند طبیعتا باید فکری برای دفاع از سامانه های خود داشته باشند، معتقدم این گونه اقدامات به هیچ وجه کارآیی ندارد.

کد خبر 147508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز