مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با بیرون جستن یکی از بزرگ‌ترین فوران‌های خورشیدی، یک رصدگر آماتور فرانسوی به صورت اتفاقی توانست تصویر این شعله بزرگ را به ثبت برساند

فوران خورشیدی

به گزارش خبرگزاری مهر، این رصدگر فرانسوی از یکی از بزرگ‌ترین شعله‌های خورشیدی لکه خورشیدی 1302، یکی از فعال‌ترین گروه‌های لکه‌های خورشیدی، تصویری شگفت انگیز به ثبت رسانده است.

لکه خورشیدی به واسطه فعالیت‌های شدیدی مغناطیسی بر روی خورشید ایجاد می‌شوند. تصویر جدید که در تاریخ 22 سپتامبر 2011 توسط "ژان پیر براهی" به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد پلاسمای خورشیدی با خواص مغناطیسی که دارد پس از اینکه لکه خورشیدی 1302 شعله‌ای از نوع X را ایجاد کرده، بر بالای خورشید معلق شده است.

در این تصویر به منظور نمایش بزرگی این شعله خورشیدی تصویری از کوچکی زمین در برابر عظمت خورشید قرار داده شده است. شعله‌های خورشیدی توفان‌های قدرتمند بر روی سطح خورشید هستند که در پی ذخیره شدن انرژی در میدان‌های مغناطیسی در هم پیچیده ایجاد شده و به صورت ناگهانی آزاد می‌شوند.

خورشید در حال حاضر دوران فعالیت 11 ساله خود را سپری می‌کند و انتظار می‌رود این ستاره عظیم در سال 2013 به بالاترین سطح از فعالیت خود برسد.

کد خبر 147494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز