گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی نشان می‌‌دهد، موج خرید سهام بانک‌ها و لیزینگ‌ها در بهمن ماه جاری در تالار‌های معاملات بورس، تشدید شده است.

در2 هفته سپری شده از بهمن ماه، نام 6 بانک و لیزینگ در جمع 20 شرکت پرطرفدار بورس دیده می‌شود. در این دوره بانک پارسیان، پرطرفدارترین سهام قابل مبادله در تالارهای بورس بوده است.

در دو هفته گذشته دو هزار و 500 نفر در صف خرید 80 میلیون سهم بانک پارسیان ایستاده‌اند. ارزش کل مبادلات انجام شده بر سهام این بانک ظرف دو هفته گذشته،‌از مرز 138 میلیارد ریال گذشته است.

تعداد خریداران بانک اقتصاد نوین هم در این مدت به 626 نفر رسیده، این تعداد سرمایه‌گذار، 1/13 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین را با پرداخت 44 میلیارد ریال به سبد دارایی‌هایشان افزوده‌‌اند. سهام بانک کارآفرین هم در مجموع توجه 150 متقاضی سرمایه‌گذاری را به خود جلب کرده،‌ ارزش کل نقدینگی سرازیر شده به سوی سهام بانک کارآفرین به 14 میلیارد ریال رسیده است.

لیزینگ‌ها

اما در بازار سهام لیزینگ، شرکت لیزینگ ایران پرطرفدارتر از بقیه بود، ‌ در طول دوره سپری شده از بهمن‌ 85 تعداد خریداران سهام این شرکت به 600 نفر رسیده، در این مدت 7 میلیون سهم لیزینگ ایران به ارزش 9 میلیارد ریال داد و ستد شده است. سهام رایان سایپا هم توجه 500 سرمایه‌گذار را به خود جلب کرد.

ضمن این که 170 نفر در صف خرید سهام لیزینگ غدیر ایستاده‌‌اند. طبق این گزارش در طول دو هفته اخیر در مجموع 220 میلیارد ریال از نقدینگی بازار برای خرید سهام لیزینگ‌ها و بانک‌های فعال در بورس پرداخت شده است.

صدرنشین‌ها

این گزارش حاکی است: به جز سهام بانک‌ها و لیزینگ‌‌ها، سهام شرکت‌های خودروسازی به دلیل بازارگردانی گسترده از بیشترین اقبال بازار در طول هفته‌های اخیر برخوردار شده‌اند.

در این مدت معادل یک هزار و 500 نفر از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس تهران، دستور خریدهای خود را برای سهام دو شرکت سایپا و ایران خودرو صادر کرده‌اند. ارزش مبادلات انجام شده بر سهام این شرکت‌ها به مرز 15 میلیارد ریال نزدیک شده است.

پرسودها

براساس این گزارش، بالاترین رشد قیمت سهام در دو هفته سپری شده از بهمن 85، نصیب سهامداران 3 شرکت قند قهستان، فولاد کاویان و نورد و لوله اهواز شده است. ارزش سهام این شرکت‌ها با حجم اندک مبادلات با رشد‌های 9درصدی روبرو شده است.

کد خبر 14745

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز