برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت هفته فرهنگی سالمندان اعلام شد.

دکتر محمدمهدی گلمکانی

دکتر محمدمهدی گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری، برگزاری جشنواره غذا ویژه سالمندان، تور گردشگری و آموزشی، ایستگاه سلامت، برگزاری مسابقات فرهنگی، آموزشی و ورزشی، کارگاه‌های آموزشی، نشست دبیران کانون‌های سالمندی مناطق و افراد منتخب کانون‌ها با شهرداران مناطق یا شهرداران نواحی، جشن ویژه سالمندان، عیادت از سالمندان، برگزاری جشن ویژه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و اجرای تئاتر با موضوعات سالمندی را از جمله برنامه‌های شهرداری تهران طی روزهای نهم تا شانزدهم مهرماه اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها در پارک‌ها و خانه‌های سلامت اغلب مناطق شهر تهران اجرا می‌شود.

دکتر گلمکانی اضافه کرد: در سال1385 اداره کل سلامت با مشارکت و همکاری فرهنگسرای سالمند خدمات آموزشی و سلامتی خود را به 29 کانون جهان‌دیدگان تحت پوشش فرهنگسرا ارائه کرده و همزمان اقدام به راه‌اندازی 22‌کانون سالمندی در ‌22‌منطقه شهر تهران کرد. هدف از تشکیل این کانون‌ها در واقع توانمند‌سازی‌ سالمندان بوده که این امر سبب ترغیب آنان خواهد شد تا از طریق بهینه‌سازی‌ فرصت‌ها برای سلامت و مشارکت فعالانه پیر شوند و ضمن پیر شدن کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند. در حال حاضر 365 کانون سالمندی با 74هزار عضو با خانه‌های سلامت همکاری می‌کنند.

به گفته وی برگزاری جشنواره غذا با هدف آشنایی شهروندان سالمند با تغذیه سالم، طبخ صحیح غذا، استفاده صحیح از نعمات الهی و ارتقای فرهنگ تغذیه مناسب از برنامه‌هایی است که برای سالمندان اجرا می‌شود که در این برنامه‌ها سالمندان ضمن تهیه و ارائه غذاهای طبخ شده از آموزش‌های تخصصی کارشناس تغذیه درخصوص تغذیه سالم بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 147439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز