یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نیروهای پلیس آمریکا در گسترده‌ترین برخورد با معترضان در شهر نیویورک بیش از ۷۰۰ نفر را بازداشت کردند؛ اقدامی که بدون شک آتش اعتراض‌ها در این کشور را شعله‌ور‌تر خواهد کرد.

اعتراض

پس از آنکه تظاهرات معترضان از وال‌استریت در منطقه منهتن به پل بروکلین در شهر نیویورک کشیده شد، پلیس این شهر بازداشت‌ها را شروع کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲ هزار نفر از مردم با دعوت جنبش موسوم به «اشغال وال‌استریت» در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی این کشور و تأثیر گسترده ثروت بر سیاست به خیابان آمده بودند که با برخورد گسترده نیروهای امنیتی مواجه شدند.

فعالان این جنبش از 2هفته پیش با اعلام الگوبرداری از بیداری عربی و تجمع مردم مصر در میدان التحریر قاهره تحصن خود را در منطقه‌ای نزدیک به وال‌استریت شروع کرده‌اند. در روزهای گذشته با ادامه برخورد نیروهای پلیس بر تعداد شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی افزوده شده است. سخنگوی پلیس نیویورک روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز برای دفاع از واکنش خشن نیروهای امنیتی این کشور اعلام کرد که این معترضان به‌دلیل مختل کردن تردد خودروها روی پل نیویورک بازداشت شده‌اند.

مقام‌های پلیس اعلام کرده‌اند که بازداشت معترضان پس از تجمع آنها در یک خط عبور خودروها صورت گرفته است. این در حالی است که معترضان با رد این مسئله اعلام کرده‌اند که نیروهای امنیتی خودشان ابتدا اجازه تجمع آنها در خارج از پیاده‌رو را دادند اما ناگهان اقدام به بازداشت صدها نفر کردند. فعالان جنبش «اشغال وال‌استریت» از مردم خواسته‌اند تا مانند مردم مصر در نزدیکی وال‌استریت خیمه بزنند تا به نتایج مورد نظر خود برسند.

فعالان این جنبش اعلام کرده‌اند قصد دارند با دعوت از مردم تعداد شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی را به ۲۰ هزار نفر برسانند. اقدام نیروهای پلیس برای بازداشت معترضان همراه با فریاد «شرم، شرم» مردم حاضر در منطقه بود. روز جمعه بیش از هزار نفر از مردم نیویورک در اعتراض به برخورد خشن نیروهای پلیس با معترضان در مقابل ساختمان مرکزی پلیس این کشور تجمع کردند.

معترضان به بی‌عدالتی معترض هستند و معتقدند که پول ۹۹ درصد از مردم آمریکا را یک درصد از جامعه در اختیار دارند و زندگی بقیه را در دست گرفته‌اند. هفته گذشته هم پلیس ۸۰ نفر از معترضان را بازداشت کرد که پخش فیلم ویدئویی آن در سایت‌های اینترنتی باعث افزایش معترضان در این شهر شد. سازمان‌دهندگان این حرکت اعتراضی از مردم شهرهای دیگر آمریکا از جمله بوستون و واشنگتن هم دعوت کرده‌اند تا اقدام به برگزاری تظاهرات کنند. فعالان جنبش «اشغال وال‌استریت» اعتقاد دارند که بازداشت معترضان، گسترده‌تر شدن اعتراض‌ها در این کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

کد خبر 147335
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز