یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

مهدی شاهواری: لیگ چهارم حرفه‌ای بود؛ تیم ابومسلم خراسان فوتبال زیبایی ارائه می‌کرد و همگان این فوتبال زیبا را حاصل همکاری زوجی می‌دانستند که قبل‌تر‌ها در تیم‌ امید‌ استقلال بازی کرده بودند؛ آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری.

taymourian

البته به این دو نفر باید خسرو حیدری را هم اضافه کنیم.

تیموریان از چهارمین دوره لیگ بر‌تر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و به تیم ملی رفت و خیلی زود جذب تیم‌های اروپایی شد و پله‌های ترقی را طی کرد. با این حال «آندو» در بولتون دوران موفقی را پشت سر نگذاشت و به ایران بازگشت و بعد از یک سال بازی در تراکتور سازی دوباره به استقلال بازگشت. بازگشت تیموریان با دوران اوج استقلال همراه شده. او که از عوامل اصلی پیروزی استقلال در داربی بود، از هیجان اولین بازی داربی خود می‌گوید.

  • داربی چه‌طور بود؟

بردن این بازی آن‌قدر لذت‌بخش بود که هنوز دارم آن را حس می‌کنم. بازی استقلال و پرسپولیس همیشه جذاب و هیجان انگیز است. این بازی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند و باعث می‌شود بازیکنان با تمام قوا در زمین حاضر شوند.

  • پس به این خاطر بود که آن قدر با انگیزه بازی کردی؟

خب این اولین داربی من بود. داربی شرایط خاص خود را دارد و از‌‌ همان ابتدا بازیکنان سعی دارند خود را به بازیکن‌های حریف اثبات کنند.

  • این اثبات کردن ربطی به کری‌خوانی‌ها نداردکه؟!

کری خوانی همیشه در فوتبال بوده و همیشه هم باعث ایجاد انگیزه می‌شود. به هر حال خیلی خوشحالم که ما برنده این دیدار بودیم، چرا که بعد از باخت به تراکتورسازی خیلی تمرین کردیم و واقعاً برای این بازی انگیزه داشتیم.

  • تو قبلاً هم در تیم ملی و هم در باشگاه تراکتورسازی بازی مقابل تماشاگرانِ بسیار را تجربه کرده‌ای. این بازی تفاوتی هم داشت؟

تفاوت که نه، هر فوتبالیستی این تجربه را به دست می‌آورد و من هم از قبل، بازی جلوی تماشاگران زیاد را تجربه کرده بودم. با این حال جلوه‌ای که پرچم‌های آبی و قرمز به ورزشگاه داده بودند خیلی جذاب بود و بازهم خوشحالم که اولین داربی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتم. این یکی از بهترین داربی‌هایی بود که برگزار شد.

  • این‌که نتوانستی جلوی تراکتورسازی بازی کنی چه حسی به تو داد؟

من به عنوان بازیکن استقلال وظیفه دارم تیمم را در همه شرایط همراهی‌کنم. در آن بازی سه اخطاره بودم و کاری از من بر نمی‌آمد، اما واقعاً ناراحت بودم و خودم را در آن باخت سهیم می‌دانم.

  • می‌گفتند خودت را عمداً سه‌کارته کردی تا برای بازی داربی مشکلی نداشته باشی.

اگر صحنه بازی با فولاد را ببینید خطایی که من مرتکب شدم مستحق کارت نبود. من در هر مسابقه با تمام وجود بازی می‌کنم و این حرف‌ها را هم قبول ندارم.

  • بازیکنی مانند فابرگاس بعد از سال‌ها به بارسلونا بازگشته و در همین زمان کم، همکاری بی‌نظیری با هم‌بازی دوران نوجوانی‌اش، مسی دارد. این نکته درباره تو و جباری هم صدق می‌کند؟

تیم بارسلونا و بازیکنانش در حد اعلای فوتبال قرار دارند و مقایسه با آنها کار اشتباهی است. اما از این‌که دوباره با مجتبی جباری هم بازی شده‌ام خیلی خوشحالم، چرا که در زمان بازی در تیم امید استقلال هم درک خوبی از بازی هم داشتیم و از هم چیزهای زیادی یاد گرفتیم.

  • الان که به خانه برگشته‌ای، چه برنامه‌ای برای آینده داری؟ 

در حال حاضر به هیچ چیز جز موفقیت استقلال فکر نمی‌کنم.

  • برای بازیکنان نوجوان که آرزوی بازی در اروپا را دارند چه حرفی داری؟

بازی در اروپا هم شرایط خاص خود را دارد. بازیکن باید خودش در آن جو قرار گیرد و من نمی‌توانم بگویم آن‌جا چه‌طور بوده، چرا که بازیکن آن شرایط را تجربه نکرده. اما قطعاً تجربه‌های خوبی برای یک فوتبالیست در پی دارد.

کد خبر 147298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز