امیر بهادری‌نژ‌اد: 1-معمولا قهرمانان ورزشی قبل از رقابت‌های جهانی و المپیک، قدرت واقعی خود را به نمایش نمی‌گذارند. به عبارتی دیگر، مربیان، تمرینات قهرمانان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که زمان اوج آمادگی ورزشکار مصادف شود با آغاز مسابقات جهانی یا المپیک.

disk

 

بهداد سلیمی هفته گذشته باز هم در تمرینات رکوردشکنی کرد؛ دقیقا همان کاری که چند ماه پیش انجام داده بود. خبر رکوردشکنی سلیمی در فاصله یک‌ماه تا مسابقات جهانی پاریس و کمتر از یکسال تا رقابت‌های المپیک لندن، نگران‌کننده است. امیدواریم که برنامه مربیان برای بهداد به‌گونه‌ای باشد که اوج نمایش وی در پاریس و از همه مهم‌تر لندن باشد. از سوی دیگر، رسانه‌ای کردن رکوردشکنی‌های سلیمی در تمرینات، شاید بیشتر به صلاح حریفان او باشد تا خودش. با این رویه، حریفان او را وادار به تلاش و تمرین بیشتر نکنیم.

2-‌جلسه هم‌اندیشی کارلوس کی‌روش با 18 مربی تیم‌های لیگ برتری 11 غایب داشت. ظاهرا آفت انتقاد‌کردن پشت‌سر افراد در مربیان لیگ برتری نیز نهادینه شده است؛ چون اگر غیراز این بود، مربیان همیشه منتقد که از هر حرکت کی‌روش ایراد می‌گیرند، در این جلسه حاضر می‌شدند و رو در رو انتقادات خود را از این مرد پرتغالی مطرح می‌کردند. با نگاهی به فهرست غایبان این جلسه به این نتیجه می‌رسیم که بیهوده نیست که تیم‌های بیشتر این مربیان در رده‌های پایین جدول دست و پا می‌زند.

3-‌در جریان رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور، مربیان دو تیم شرکت‌کننده در وسط تشک به جان هم افتادند و حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند. ظاهرا پرخاشگری تنها مختص به رانندگانی نیست که در ترافیک کلافه کننده صبحگاهی و عصرگاهی عصبی می‌شوند بلکه این ناهنجاری واگیر به مربیان کشتی نیز سرایت کرده که یکدیگر را به باد مشت و لگد می‌گیرند. تنها امیدواریم که این بار فدراسیون کشتی با قاطعیت وارد عمل شود و محرومیت سنگینی برای متخلفان در نظر بگیرد؛ البته مثل همیشه قابل پیش‌بینی است که در نخستین مناسبت خجسته، خاطیان بخشیده شوند.

4-در هفته‌ای که گذشت باز هم رگه‌هایی از بازیکن‌سالاری در فوتبال ما نمایان شد؛ میلاد میداوودی پس از درگیری لفظی با مظلومی به ترکیب اصلی تیم استقلال راه یافت، جاسم کرار در رختکن برای مربی تیمش خط و نشان کشید؛ جواد کاظمیان زودتر از همه بازیکنان رختکن را ترک کرد و محمد نصرتی بر‌خلاف نظر استیلی، حاضر به تکمیل فرایند تمرین پرسپولیس نشد. آنچه در مورد این وقایع بسیار نگران‌کننده‌است توجیه و انکار مربیان دو تیم بزرگ پایتخت است. حالا که مربیان این دو تیم از قاطعیت لازم برای برخورد با بازیکن‌سالاری به هر دلیل برخوردار نیستند، ‌ای کاش حداقل رفتار بازیکنان خاطی را توجیه نمی‌کردند؛ با این کار تنها وجهه خودشان زیر سؤال می‌رود و بس.

5-... و سرانجام برای چندمین بار از روابط عمومی سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش فعلی خبر رسید که کارت‌های خبرنگاران رسانه‌های گروهی به‌زودی صادر خواهد شد. ما که به قول ریاضی‌دانان n‌بار این وعده را شنیده‌ایم چندان خوشبین نیستیم. باور کنید اینقدر از شناسنامه، کارت‌ملی و کارت خبرنگاری رسانه خود فتوکپی گرفته و به سازمان تربیت‌بدنی سابق ارسال کرده‌ایم که دیگر رنگ و رویی برای این مدارک شناسایی ما باقی نمانده است.

کد خبر 147751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز