گروه ادب و هنر: دی‌وی‌دی فیلم «جدایی نادر از سیمین» درحالی وارد بازار قاچاق فیلم شده که نسخه غیرمجاز فیلم فرهادی، چنان حرفه‌ای و خوشرنگ عرضه شده که بسیاری از مردم به تصور اینکه جدایی نادر از سیمین رسما وارد شبکه نمایش خانگی شده آن‌را خریداری می‌کنند.

پیش از این هنگام نمایش فیلم اخراجی ها نیز کپی غیر مجاز این فیلم به بازار آمد و ضربه زیادی به فروش میلیاردی این فیلم وارد کرد اما این‌بار مشخصه نسخه قاچاق این دی‌وی‌دی که هم قاب زیبایی دارد، هم پوستر خوش‌کیفیتی و حتی هولوگرام، به قیمت 3 هزار تومان به مخاطبان عرضه می‌شود.

نسخه‌ای که کیفیت مناسبی هم دارد و دارای زیرنویس فرانسوی است. نسخه رسمی و مجوزدار فیلم فرهادی 2 روز دیگر به بازار عرضه می‌شود، ولی در این فاصله خیلی‌ها دی‌وی‌دی قاچاق جدایی نادر از سیمین را خریده‌اند و بعید است از کیفیت آن ناراضی باشند.جالب اینکه محمدرضا عباسیان مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری که مسئولیت کمیته مبارزه با قاچاق محصولات سمعی و بصری را نیز برعهده دارد جمعه شب در برنامه «هفت» روی خط آمد و گفت: «در طول چند سال گذشته با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌توانم بگویم که قاچاق فیلم حداقل در شهر تهران از بین رفته است.»

او در حالی چنین اظهارنظری را کرد که آنچه در پیاده‌روها و فروشگاه‌های تهران مشاهده می‌شود حکایت از تداوم قاچاق فیلم‌های سینمایی حتی در زمان اکران دارد.

عباسیان درباره قاچاق جدایی نادر از سیمین گفت: وقتی کالایی وارد بازار می‌شود و تقاضا برای دریافت آن وجود دارد، مقابله با آن بسیار مشکل می‌شود. متأسفانه از هفته گذشته نسخه بسیار باکیفیتی از این فیلم وارد بازار شده است. من از فرهادی درخواست کردم فیلمشان را زودتر وارد شبکه نمایش خانگی کنند اما این اتفاق با یک هفته تأخیر رخ داد.

مدیرعامل هنرنمای «پارسیان» که تولید و عرضه فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در شبکه نمایش خانگی برعهده‌ دارد،در‌این‌باره گفت:‌ نسخه آماده شده برای نمایش خانگی علاوه بر خود فیلم بخش‌هایی از پشت صحنه به همراه قسمت‌هایی از حضور این فیلم در جشنواره‌های خارجی گنجانده شده است که در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

علی اسدزاده با اشاره به عرضه نسخه غیرمجاز این فیلم طی روزهای گذشته به ایسنا گفت:‌ جدایی نادر از سیمین با توجه به افتخارات زیادی که برای سینمای ایران کسب کرده و همچنین معرفی این فیلم به‌عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار یک اثر ملی محسوب می‌شود و از مردم می‌خواهم به هرچه دیده شدن نسخه مجاز آن کمک کنند. فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی به‌عنوان نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار، در بسیاری از کشورها در حال اکران است.

کد خبر 147238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز