گروه شهری: بوستان 24هکتاری نرگس (ویژه بانوان) دیروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، در منطقه 18 به بهره‌برداری رسید.

بوستان بانوان

به گفته قالیباف، احداث بوستان نرگس، نشان‌دهنده رویکرد اجتماعی و فرهنگی حاکم بر مجموعه مدیریت شهری است؛ با این همه، حرف و حدیث‌ها و قضاوت‌های غیرمنصفانه‌ای به گوشمان می‌رسد. وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ‌وقت ادعا نمی‌کند که از اشتباه مبراست اما اظهار داشت: وقتی در حجم بالایی کار انجام می‌شود ممکن است اشکالاتی هم به چشم بخورد بنابراین ما هیچ‌وقت اشکالاتمان را رد نمی‌کنیم. وی در عین حال تاکید کرد: ما مصمم هستیم که رویکردهای شهرداری تهران درحوزه مربوط به فعالیت‌های فرهنگی را مسجد محور به پیش ببریم. از سوی دیگر قالیباف از نقش تاثیر‌گذار بانوان و مادران بر تک‌تک اعضای خانواده سخن گفت؛ به‌گونه‌ای که اگر مادر خانواده‌ای از لحاظ جسمی و روحی دچار اشکال شود بدون تردید کل خانواده تحت‌تأثیر این مشکل قرار خواهند گرفت.

قالیباف بر عزم خود در احداث بوستان‌های ویژه بانوان در 5 نقطه شمال غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و مرکز شهر تهران پافشاری کرد و افزود: کاری به قضاوت‌ها و انتقاد‌ها از سوی افراد متحجر ندارم و معتقدم بانوان برای تامین سلامت جسمی و روحی خود نیاز به تامین آرامش و سلامت دارند.

احداث 2 بوستان بانوان دیگر در تهران

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح بوستان بانوان نرگس در منطقه 18 در جمع خبرنگاران حاضر و به سؤالات آنها پاسخ داد.
قالیباف گفت: در نظر داریم 5 بوستان ویژه بانوان احداث کنیم که تا‌کنون 3 بوستان، یکی در مرکز شهر و 2 بوستان دیگر در جنوب شهر به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: بوستان نرگس با 24 هکتار فضای سبز در ناحیه 2 منطقه 18 قرار دارد و به‌دلیل برخورداری از انواع فضاها، این امکان را فراهم ساخته تا بانوان یک روز کامل را در این مجموعه سپری کنند.

قالیباف تصریح کرد: با توجه به سیاست ما در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانواده، در این بوستان فضایی برای احداث بازارچه‌های فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار تدارک دیده شده تا گامی در جهت تامین خودکفایی آنان باشد.
شهردار تهران در بخش دیگری از مصاحبه‌خود با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا خرید سکه از سوی بانک شهر جرم محسوب می‌شود گفت: همانطور که بانک شهر و شرکت جهان اعلام کرده است آماده هستیم سیستم بازرسی کل کشور به مباحث مطرح شده اخیر ورود پیدا کرده و گزارش شفاف ارائه کنند.

وی با اظهار تأسف از جنجال‌سازی‌‌های سیاسی که در حال حاضر در کشور است گفت: این فضا را نمی‌پسندم و معتقدم با این روش نه تنها ریشه مفاسد خشکیده نمی‌شود بلکه به اعتماد عمومی لطمه وارد شده اجازه نمی‌دهد مفاسد به درستی پیگیری ومتخلفان شناسایی شوند. قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران در بانک شهر فقط 10درصد سهام دارد، گفت: اقدامات انجام شده در شرکت جهان براساس فعالیت‌های مندرج در اساسنامه این شرکت بوده است و معتقدم که هیچ تخلفی روی نداده است.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود خرید حدود 3 میلیارد تومان سکه و طلا خلاف است تعجب‌برانگیز است؛ چراکه خرید و فروش طلا در کشور امری عادی است حتی اینکه گفته می‌شود شهرداری در پرداخت مطالبات پیمانکاران اقدام به دادن سکه طلا کرده است این کار نیز خلاف نیست چرا که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شهرداری باید بخشی از مطالبات پیمانکاران را از طریق تهاتر پرداخت کند.

استقبال مردم از بوستان بانوان

احداث بوستان‌های ویژه بانوان از کارهای زیربنایی برای فراهم کردن فرصت‌های لازم به‌منظور استفاده بانوان از فضاهای شهری است.معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران دیروز با حضور در مراسم بهره‌برداری از بوستان بانوان نرگس در منطقه 18 تاکید کرد: احداث بوستان بانوان، کاری شجاعانه، ‌دلیرانه و قابل تقدیر است.

وی ضمن تاکید براینکه بحث حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین موضوعات نظام جمهوری اسلامی در 30‌سال اخیر بوده است از احداث بوستان‌های ویژه بانوان به‌عنوان یک کار زیربنایی در توسعه حجاب و عفاف در جامعه نام برد. وی که ریاست کمیته نامگذاری شورای شهر را برعهده دارد ادامه داد: قبل از اینکه نخستین بوستان ویژه بانوان به نام بهشت مادران ساخته شود نامه‌های متعددی از مردم آن محله و حتی بانوان آن منطقه به دست ما می‌رسید که در آن عنوان کرده بودند که تمایلی به ایجاد بوستان بانوان ندارند و ترجیح می‌دهند با شوهران خود در بوستان‌ها تردد کنند اما هم‌اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که روزانه 500 هزار نفر از این بوستان دیدن می‌کنند که این آمار برای یک بوستان محله‌ای بسیار بالاست و نشان‌دهنده موفقیت این طرح است.

کد خبر 147202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز