رییس جمهور پنجشنبه 12 بهمن بعد از حضور در مرقد امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد

و با آنان در ارتباط با نهضت امام خمینی(ره)، مساله‌ی هسته‌یی کشورمان و تبلیغات روانی که این روزها از سوی برخی رسانه‌های غربی در مورد ایران مطرح می‌شود، سخن گفت.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به نهضت امام خمینی(ره) و نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در واقع انقلاب امام(ره) استمرار راه انبیا در دوران ماست. راه ایشان استمرار حقیقت، خداپرستی، عدالت و کمالجویی است. راه امام(ره) فریاد طغیان انسان‌ها در برابر مادیت و بی‌هویتی حاکم بر جهان امروز است. راه ایشان فریاد خداخواهی بشریت است و در واقع می‌توان گفت حرکت امام (ره) یک راه و یک مکتب است که به ما درس کمال و سعادت می‌دهد.

وی با اشاره به حضور خود و اعضای هیات دولت در حرم امام(ره) ادامه داد: حضور امروز ما یک حضور سمبلیک است و در واقع بیعت مجددی توسط خدمتگزاران ملت به آرمان‌های امام(ره) برای پیگیری و تداوم این آرمان‌هاست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که " همه باید آرمان‌های امام(ره) را پیگیری کرده و بر تحقق آن پافشاری کنیم" اظهار داشت: ارتباط مسوولان با امام(ره) باید یک ارتباط همیشگی باشد. امروز ملت، انقلاب ما و بشریت هر چه را که دارد مدیون انقلاب امام(ره) است. انقلابی که دنباله‌ی راه نهضت انبیا و عاشورای حسینی است و یک آرمان بلند جهت برپایی حکومت جهانی پر از عدل و خداپرستی است. ما در اینجا با حضور خود بر پیگیری آرمان‌های امام تاکید می‌کنیم.

در ادامه خبرنگار از رییس جمهور در مورد جشن تثبیت هسته‌یی در دهه‌ی فجر پرسید که احمدی‌نژاد توضیح داد: موضوع هسته‌یی کشور ما برای ملت ما و تمام ملت‌ها یک بحث روشن است. مساله‌ی هسته‌یی ما نه یک مساله‌ی حقوقی و فنی، بلکه از دیدگاه قدرت‌های بزرگ و فاسد یک مساله‌ی سیاسی است، ولی از نگاه ما یک مساله‌ی اعتقادی است که حق طبیعی ملت ایران محسوب می‌شود.

رییس جمهور با بیان این که " همواره جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین حرکت کرده و درصدد است به حقوق قطعی خود در این راستا برسد" ادامه داد: متاسفانه ما یک جبهه بندی از سوی قدرت‌های ظالم که عامل و ریشه‌ی تمام مشکلات امروز بشر هستند در برابر این مساله مشاهه می‌کنیم. آن‌ها در برابر ملت ایران ایستاده‌اند، البته علت این امر نیز روشن است. آن‌ها از این که ملت ما دارای سلاح باشند، نمی‌ترسند چون می‌دانند که ملت ایران به دنبال سلاح نیست؛ چرا که امروز اصولا سلاح در مناسبات سیاسی بین ملت‌ها دیگر عامل تعیین کننده نیست و ما می‌بینیم کشورهایی در صحنه‌ی جهان هستند که دارای سلاح هسته‌یی هستند ولی در معادلات جهانی جایگاه چندانی ندارند.

رییس جمهور افزود: دشمنان از پیشرفت علمی ایران نگران هستند. قبلا مارکسیست‌ها و اکنون نیز لیبرال‌ها با استفاده از ابزار تبلیغاتی خود در صحنه‌ی جهان این‌گونه وانمود می‌کنند که حکومت مبتنی بر دین مربوط به گذشته است و نمی‌تواند پاسخگوی امروز بشریت باشد. آن‌ها بیست و هفت سال است برای اثبات این ادعای واهی خود تلاش می‌کنند.

وی گفت: با وجود توانمندی‌های دولت، ملت و انقلاب اسلامی ایران تفکر آن‌ها زیر سوال رفته و آن‌ها می‌دانند که ملت ایران در صورتی که به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کند می‌تواند به سرعت الگویی برای ملت‌های دنیا باشد.

وی با بیان این که " امروز بشر برای حل مشکلات خود و پیشرفت در عرصه‌ی جهانی نیازمند توسل به راه انبیاست" اظهار داشت: شما دیدید که مارکسیست به تاریخ پیوست و اکنون نیز لیبرالیسم در صحنه‌ی جهانی به بن بست رسیده است. اکنون این مکتب نه در خانواده نه در اقتصاد نه در فرهنگ کارکردی ندارد. هر جا که لیبرالیست آمد انسانیت و اخلاق کنار رفت. انسان امروز از این مکتب‌ها به سطوح آمده و می‌خواهد راه درست مبتنی بر حقایق و ارزش‌ها را انتخاب کند و انقلاب اسلامی ما سردمدار چنین ارزش‌هایی است. آن‌ها می‌دنند که اگر ملت ما به فناوری بالا دست پیدا کند، فضای تبلیغاتی مسمومی که آن‌ها ایجاد کرده‌اند، شکسته خواهد شد و کشورها و دولت‌ها به سرعت از انقلاب ما الگو می‌گیرند و این یعنی پایان حاکمیت ظالمان.

احمدی‌نژاد با بیان این که " کشور ما به سرعت در حال ابرقدرت شدن است" گفت: ابرقدرتی ما متکی بر داشتن سلاح یا حتی مناسبات و توانمندی‌های اقتصادی نیست. بلکه ما یک ابرقدرت فرهنگی انسانی و تاثیرگذار بر قلب و روح انسان‌ها هستیم و آن‌ها به شدت از این امر می‌ترسند و به همین دلیل با ما مقابله می‌کنند.

رییس جمهور ادامه داد: دشمنان نمی‌توانند از درون به ما لطمه بزنند. آن‌ها به خاطر همین به جنگ روانی متوسل شده و مسایلی مانند تحریم را مطرح می‌کنند، حال سوال این است که آن‌ها چه چیزی را می‌خواهند تحریم کنند؟ ادبیات تحریم از آن گذشته، و متعلق به قبل است و دیگر کارکردی ندارد.

احمدی‌نژاد گفت: کشور ما در حال حاضر کشوری قدرتمند و دارای مناسباتی گسترده با بسیاری از کشورها و دولت‌هاست و امروز بسیاری از کشورها حامی جمهور اسلامی ایران هستند و مواضع خود را در این ارتباط اعلام کرده‌اند. گرچه از سوی برخی از ابرقدرت‌های ظالم به خاطر اعلام این مواضع تحت فشار و تهدید هستند.

وی با بیان این که " مناسبات امروز کشور ما گسترده و در حال گسترش است" گفت: آن‌ها اگر تمام توان خود را نیز بسیج کنند، ممکن است بتوانند در گوشه‌ای دست به کارهای ایضایی بزنند، ولی باید دانست که آن‌ها در برابر ملت و کشور بزرگ ما نمی‌توانند اقدام تاثیرگذار و تعیین کننده‌ای انجام دهند و اقدامات آن‌ها تعیین کننده نخواهد بود.

رییس جمهور هم‌چنین با بیان این که "دشمنان به دنبال این هستند که در بین صفوف وحدت ملت ماشکاف ایجاد کنند و مردم را بترسانند" گفت: انشاالله مردم ما در 22 بهمن آب پاکی را بر روی دست دشمنان خواهند ریخت و بار دیگر ابهت، عظمت و یکپارچگی ملت ایران را به رخ جهانیان خواهند کشاند. ملت ما با حضور خود بار دیگر دشمنان را از پیگیری برنامه‌های شوم خود مایوس می‌کنند و با توجه به این حضور شکوهمند آن‌ها حساب کار دست‌شان می‌آید. گرچه ممکن است که در ابتدا هیاهو کنند و حرف‌هایی را بزنند ولی حساب خواهند کرد و به صورت قطعی در ارتباط با روندی که در مورد ملت ایران اتخاذ کرده‌اند، مایوس شده و شکست می‌خورند و به همین دلیل است که دهه‌ی فجر امسال حساس‌تر است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که "مطمئنم ملت ایران در 22 بهمن کار خود را به نحو احسن انجام خواهند داد" به جنگ روانی آمریکایی‌ها در مورد ایران اشاره کرد و گفت: تمام دنیا و تحلیل‌گران می‌دانند که آمریکا امروز در درون خود و در منطقه دچار بحران‌های سنگینی است و این بحران های سنگین باعث شده که آن‌ها انسجام فکری خود از دست داده و آرایش سیاسی خود را در برابر ملت ما از دست بدهند. کشتی آن‌ها در تمام دنیا به گل نشسته است. گرچه آن‌ها دارای ابزار تبلیغاتی هستند و از یک طرف می‌خواهند بحران داخلی خود را به بیرون منتقل کنند و از طرف دیگر سعی دارند دیگر مناطق را بحرانی نشان دهند تا بحران خود را بپوشانند، اما امروز ملت ما رشید و شجاع است و با عزم جدی پیگیر آرمان‌های خود و ما هیچ نقطه‌ی نگران آفرینی نداریم. دشمن شکست خورده، بیست و هفت سال است که از دست ما عصبانی است و هر روز به دنبال این است که به ملت ما آسیب برساند.

احمدی‌نژاد با بیان این که " آن‌ها برای آسیب زدن به ملت ما به دنبال بهانه و دلیل نمی‌گردند" گفت: آن‌ها اگر بتوانند هر لحظه می‌خواهند آسیب بزنند و در طول این بیست و هفت سال نیز اگر توانسته‌اند اقداماتی انجام داده‌اند ولی آن‌ها در حال حاضر نمی‌توانند کاری انجام دهند. اما اگر آن‌ها کاری را در حال حاضر انجام نمی‌دهند دلیلش این نیست که دلشان برای کسی سوخته باشد یا منتظر اتفاقی هستند، آن‌ها نمی‌توانند ضربه بزنند و نتوانستن آن‌ها ناشی از استحکام، وحدت و پایداری ملت ایران است و این درس بزرگی است که امام(ره) به ما داد؛ که اگر متحد باشیم می‌توانیم با داشتن روحیه‌ی ایستادگی و شهامت در برابر دشمنان بایستیم و شکست را تجربه نکنیم.

کد خبر 14719

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز