سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری در جریان سفر به خوزستان از لغو محدودیت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در خوزستان خبر داد.

به گفته محمود احمدی نژاد ، مصوبه‌ای که به واسطه‌ آن در غرب خوزستان به دلیل قرار گرفتن در معرض تهاجم دشمن نباید در آن سرمایه‌گذاری‌های بزرگ می‌شد، با کسب موافقت از مقام معظم رهبری لغو شد.
رئیس‌جمهوری در بیست‌وچهارمین سفر استانی خود، وارد فرودگاه اهواز، مرکز استان خوزستان شد .
احمدی نژاد در بدو ورود به اهواز و در جمع مردم این شهر،  اظهار داشت: من با صدای بلند اعلام می‌کنم که خوزستان پایگاه و محور ثبات و اقتدار ایران اسلامی است و دنیا بداند خوزستان قلب تپنده‌  ایران بزرگ است.
وی که در مصلای شهر اهواز سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد ، از مردم خوزستان به عنوان مردمی مجاهد، نستوه و شجاع نام برد و گفت: مردم خوزستان همواره بلاگردان ملت ایران و همه‌ ملت‌های منطقه بوده‌اند.
احمدی‌نژاد با اشاره به دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ملت ماست. وقتی صدام خائن و عفلقی به ایران حمله کرد کشورهای غربی او را پشتیبانی تسلیحاتی و تجهیزاتی کردند. آمریکا تسلیحات به عراق می‌داد و روسیه به عراق کمک موشکی می‌کرد. هم ناتو طرفدار صدام بود و هم ورشو پشت سر او بود. اما با همه‌ اینها ایران و خوزستان در مقابل متجاوزان ایستادند و با تمام وجود مقاومت کردند و با لطف خدا باعث شدند که نقشه‌های آنها به هم بریزد.
وی یادآورشد: غربی‌ها که تا آن روز حامی صدام بودند وقتی دیدند که صدام دیگر برای آنها سودی ندارد او را رها کردند و همان‌ها که در جنگ ایران و عراق صدام را همراهی کرده بودند و او را تشویق کرده بودند و برای او کف می‌زدند و هورا می‌کشیدند، امروز از اعدام صدام جشن گرفته‌اند، هرچند که ملت‌های آزاده جهان نیز از معدوم شدن صدام خوشحال هستند.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: ما خواهان صلح و امنیت در عراق هستیم و کسی از ناامنی در عراق سود نمی‌برد.  وی در ادامه به پرونده هسته‌ای ایران و تعاملات کشورمان برای اعتمادسازی اشاره کرد و گفت: مسئله‌ هسته‌ای برای آنها فقط یک بهانه است تا جلوی پیشرفت ملت‌ها از جمله ملت ما بایستند اما باید بدانند که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود با قدرت دفاع خواهد کرد و خواهان به دست آوردن این فن‌آوری است.
افتخار به خوزستان
محمود احمدی نژاد ظهر دیروز طی سخنانی در جمع مردم شهرستان دشت آزادگان در استادیوم ورزشی سوسنگرد هم که ایرنا خبر آن را منتشر کرد ، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و همت و تلاش ملت ایران، جوانان ایران قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کرده‌اند و دشمنان نخواهند توانست مانع پیشرفت و توسعه ملت ایران شوند.
رئیس جمهوری با تاکید براینکه مخالفت‌های دشمنان و بدخواهان ملت ایران نخواهد توانست مانع پیشرفت ملت ایران شود، افزود: آمریکا و انگلیس و دنباله‌روهای آنان مطمئن باشند که ایران از آنها نمی‌ترسد و بدانند، تا زمانی که در مسیر خلاف گام بر می‌دارند، سرشان به سنگ خواهد خورد. احمدی نژاد در پایان در جملاتی به زبان عربی با مردم سوسنگرد و دشت‌آزادگان سخن گفت و تاکید کرد: که رهبر معظم انقلاب، مسئولان کشور و ملت ایران به وجود شما افتخار می‌کند.
ملت ایران، فرزندان خرمشهر
به گزارش مهر ، محمود احمدی نژاد در ادامه اولین روز از بیست و چهارمین سفر استانی خود عصر دیروز در جمع مردم شهرستان خرمشهر و در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه خرمشهر بر پیشانی خوزستان و خوزستان بر پیشانی ایران چون نگینی می‌درخشد گفت: خرمشهر اسوه مقاومت، شرف ملت ایران است و این شهر سند پایداری، عظمت و عرصه حرکت مردان مرد و زنان عفیف است. رئیس جمهوری با بیان اینکه پرچم خرمشهر در دست همه ملت ایران است، اظهار داشت: زورگویانی که تصور می‌کنند می‌توانند با سروصدا و هیاهو ملت ایران را از صحنه خارج کنند در اشتباه هستند، این ملت با چنگ و دندان نشان دادن‌ها و اخم کردن‌های شما ، محکم‌تر و قوی تر در صحنه‌ها حاضر می‌شوند. وی افزود: امروز نظامات استکباری و زورگویان رو به اضمحلال هستند. آنها مسائل داخلی خودشان را هم نمی‌توانند حل کنند. بوش در اداره ملت آمریکا درمانده شده و برای سرپوش گذاشتن بر روند اضمحلال خود و مسائل درونی جامعه تلاش می‌کنند مسائل خارجی ایجاد تا مشکلات خود را بپوشانند.
کد خبر 12388

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز